کهبد تاراج با اشاره به این که قصد داشته نمایش «آسیدکاظم» محمود استادمحمد را ماه رمضان در تماشاخانه سنگلج اجرا کند، عنوان کرد به دلیل تأخیر در اطلاع‌رسانی فرصت اجرای نمایش از دست رفته است.

آسیدکاظم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کهبد تاراج، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره منصرف شدن از اجرای نمایش «آسیدکاظم» در تماشاخانه سنگلج به گفت: من سال ۹۷ نمایش «عبدالمیمون لات پاکوتاه» را در تماشاخانه سنگلج اجرا رفتم و بعد از گذشت ۲ سال از اوائل سال ۹۹ جسته و گریخته پیگیر نوبت اجرای جدیدم بودم که متاسفانه با بحران کرونا روبرو شدیم. اما از اردیبشهت ۱۴۰۰ مجدداً با خانم مقتدی برای اجرا صحبت کردم که بعد از ارائه چند متن مختلف در نهایت با اجرای نمایش «آسیدکاظم» محمود استادمحمد در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ موافقت شد و من مردادماه نیز درخواستم را ارائه دادم.

فرصت برای روی صحنه بردن آسیدکاظم در پنجاهمین سالگرد اولین اجرایش از دست رفت
کهبد تاراج

او ادامه داد: از آنجا که اتفاقات نمایش «آسیدکاظم» در ماه رمضان رخ می‌دهد، قصدم این بود که حتماً نمایش در ماه رمضان و همزمان با پنجاهمین سالگرد اجرای آن در سال ۱۳۵۱ در تماشاخانه سنگلج، به صحنه برود. همچنین قرار بر این بود که بازیگران پیشکسوت تئاتر و هنرمندانی که در اجرای قبلی حضور داشتند به همراه ۴ تُرناباز حرفه‌ای از قم را دعوت به همکاری کنم. تاراج یادآور شد: طی صحبت‌هایی که با خانم مقتدی داشتم، ایشان ما را در نوبت اجرای فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ قرار داده بود و حتی در تقویم نیز این زمان را یادداشت کردند، اما در ادامه هیچ خبری از تماشاخانه برای اعلام قطعی شدن نوبت اجرا به ما نشد و آذرماه که من پیگیر این جریان شدم به من گفتند فعلاً برای شروع تمرین‌ها در سالن خیلی زود است. در حالی که این نمایش به حداقل ۴ ماه زمان برای تمرین نیاز داشت و من چون درگیر اجراهای جشنواره تئاتر فجر می‌شدم باید زودتر برنامه‌ام برای اجرا مشخص می‌شد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به این که در حال حاضر فرصت تمرین و آماده سازی نمایش از دست رفته است، عنوان کرد: از اواخر دی ماه مهدی صفاری‌نژاد که مدیر اجرایی تماشاخانه سنگلج است مدام با من تماس می‌گیرد که بروم و برای اجرای نمایش صحبت کنم، اما دیگر فرصت تمرین کار از دست رفته است. چون بهمن ماه که من درگیر اجراهایم در جشنواره تئاتر فجر بودم و عملاً فقط اسفند را برای تمرین فرصت داشتم که زمان بسیار کمی بود. من قصد داشتم اجرای آبرومندی از نمایشنامه زنده‌یاد استادمحمد را در پنجاهمین سال اجرای نمایش به صحنه ببرم، اما با یک ماه تمرین قطعا این اتفاق نمی‌افتاد.

او اضافه کرد: شنیده‌ام که خرداد و تیر را برای اجرا ما در نظر گرفته‌اند در حالی که من در آن زمان برنامه دیگری دارم و از طرف دیگر تأکید داشتم که «آسیدکاظم» حتماً در ماه رمضان اجرا شود. قصد داشتم برای این اجرا از هنرمندانی چون ابوالفضل پورعرب، سیاوش طهمورث، کاظم هژیرآزاد، صدرالدین زاهد، محمودرضا رحیمی، مجید بهرامی، تینو صالحی و ۴ ترناباز حرفه‌ای از قم دعوت به بازی در نمایش بکنم اما با این اوصاف فرصت اجرای نمایش از دست رفت.

کد خبر 664609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تئاتر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha