سومین همایش سازمان روزنامه‌نگاران آسیایی (AJA) در سال 2008 هفتم تا دهم اکتبر در کره جنوبی با شرکت روزنامه‌نگارانی از 32 کشور برگزار شد

به گزارش ایسنا، روزنامه‌نگاران جهان در سئول گردآمده بودند تا درباره موضوع مهم تغییر آب و هوا و تاثیر آن بر محیط‌زیست جهان سخن بگویند و نظر مردم و دولتمردان را برای کوشش بیشتر در حفظ محیط‌زیست جلب کنند.[مفاهیم: روزنامه‌نگاری زیست ‌محیطی چیست؟]

در این همایش روزنامه نگاران کشورهایی چون ایران، مصر، هنگ‌کنگ، مکزیک، اندونزی، مالزی، بوتان، هند، پاکستان، بنگلادش، چین، کویت و... درباره مسائل زیست‌محیطی و روزنامه‌نگاری در کشورهایشان سخن گفتند.

پونه ندائی - مدیر و سردبیر مجله شوکران - که به‌عنوان تنها شرکت‌کننده ایرانی در این همایش حضور داشت، سخنرانی خود را درباره تاریخچه روزنامه‌نگاری محیط‌زیست در ایران ارائه کرد.

وی در سخنرانی خود با اشاره به قدمت 150 ساله روزنامه‌نگاری محیط‌زیست در ایران اشاره کرد و گفت: اکنون 20 نشریه تخصصی محیط‌زیست در ایران منتشر می‌شود و البته انتشار روزنامه همشهری نقطه عطف روزنامه‌نگاری محیط‌زیست در ایران به‌شمار می‌رود.

در پایان این همایش، روزنامه‌نگاران بیانیه‌ای را خطاب به رهبران جهان برای جلوگیری و کنترل دی اکسید کربن در جهان امضا کردند.

سازمان روزنامه‌نگاران آسیایی (AJA) نهادی مستقل و غیرانتفاعی است که برای استقلال آرا و دستیابی به صلح جهانی تلاش می‌کند و این موضوع را در گرو همکاری روزنامه‌نگاران آسیایی با یکدیگر می‌داند.

آنها معتقدند بر حقیقت‌گویی و گزارش‌های بی‌طرفانه اصرار دارند، از روش فکر خاصی پیروی نمی‌کنند و درهای سازمان را به روی روزنامه‌نگاران آسیایی و حتی غیرآسیایی گشوده‌اند تا با تبادل نظر، به روشی جهان‌پسند برای پیشبرد اهداف خود دست یابند.

کد خبر 66490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز