ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برای مذاکره مستقیم با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تلاش می‌کند.

زلنسکی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل شبکه خبری بی‌بی‌سی، زلنسکی با انتشار ویدئویی در این خصوص صحبت کرده است. او که در کی‌یف این ویدئو را ضبط کرده است، به پوتین گفت: «زمان ملاقات و زمان صحبت است. من می‌خواهم که همه به خصوص در مسکو صدایم را بشنوند.»

رهبر اوکراین به مقامات روسی گفت که زمان تجدید تمامیت ارضی و عدالت برای اوکراین فرارسیده است.

زلنسکی همچنین نیروهای روسی را متهم کرد که با مسدود کردن شهر بندری ماریوپل، جلوگیری از رسیدن آذوقه به ساکنان و گلوله‌باران مناطق مسکونی، فاجعه انسانی ایجاد کرده‌اند.

او مدعی شد که مسکو به سربازان خود دستور داده هر کاری را انجام دهند؛ بنابراین فاجعه انسانی در شهرهای اوکراین به دلیلی برای همکاری اوکراینی‌ها با روس‌ها تبدیل شده است. او افزود که چنین اقداماتی جنایت جنگی است.

در خبری دیگر، وزارت دفاع بریتانیا صبح امروز یک به‌روزرسانی اطلاعاتی درباره وضعیت اوکراین منتشر کرد و در آن مدعی شد که تغییر تاکتیک‌های روسیه می‌تواند منجر به مرگ غیرنظامیان بیشتر شود.

این وزارتخانه در صفحه خود در توییتر نوشت: «کرملین تاکنون نتوانسته به اهداف اولیه خود دست یابد و روسیه از گستردگی و مقاومت اوکراین شگفت‌زده شده است.»

در این بیانیه آمده است: «روسیه مجبور شده است رویکرد عملیاتی خود را تغییر دهد و اکنون استراتژی فرسایشی را دنبال می‌کند.

این احتمالاً شامل استفاده بی‌رویه از قدرت آتش است که منجر به افزایش تلفات غیرنظامی، تخریب زیرساخت های اوکراین و تشدید بحران انسانی می‌شود.»

کد خبر 665187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ح س IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    18 9
    پوتین آرام بی سروصدا بروعقب برای روسیه شرم آوراست کشنده ترین بمب جهان را روی مردم هم زبانیانی خودتان می ریزید شرم بر توباد هیتلر زمان
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    10 6
    قبلاً شنیدم که انگلیسی ها و آمریکا ها میگفتن روسیه بزودی پول سلاح و مهمات را ندارد چطور الان دنبال فرسایشی کردن جنگ است