همشهری آنلاین: سازمان ملل در گزارشی درباره محیط زیست شهری اعلام کرد رشد نابرابری در شهرهای آمریکا ممکن است به یک آشوب اجتماعی و افزایش مرگ و میر بیانجامد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه گاردین در تحقیقاتی که درمورد نابرابری اجتماعی در یکصد و بیست شهر بزرگ آمریکا صورت گرفت مشخص شد که نیویورک از این نظر در ردیف نهم شهرهای جهان قرار دارد.

بنابراین گزارش آتلانتا، نیواورلئان، واشنگتن و میامی نیز از سطوح نابرابری اجتماعی، یکسان با نایروبی در کنیا و ابیجان در ساحل عاج برخوردارند.

سطوح بالای نابرابری ممکن است عواقب منفی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دربر داشته باشد و موجب بی ثباتی جوامع بشود و لطمات سیاسی و اجتماعی غیر قابل جبرانی بر جوامع بگذارد که این به نوبه خود موجب آشوب اجتماعی و ناامنی خواهد شد.

براساس این گزارش، نژاد یکی از عامل‌های مهم تعیین کننده سطوح نابرابری در جامعه آمریکا و کانادا محسوب می شود.

در غرب نیویورک حدود چهل درصد سیاه پوستان، اسپانیایی‌ها و جوامع چند نژادی درامدی کمتر از پانزده هزار دلار در سال دارند درحالیکه پانزده درصد خانواده های سفید پوست چنین وضعی دارند. متوسط عمر امریکایی های افریقایی در امریکا حدودا برابر با مردمی است که در چین و بعضی از مناطق هند زندگی می کنند و این درحالیست که امریکا بسیار ثروتمندتر از این دو کشور است.

کد خبر 66525

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز