جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌کوید اتهام دروغین روسیه درباره اینکه اوکراین دارای سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی است، «نشانه واضحی» است که ولادیمیر پوتین از روی استیصال خودش قصد دارد این سلاح‌ها را به کار ببرد.

‌Biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین رئیس‌جمهور آمریکا در یک مراسم در روز دوشنبه گفت پوتین که زیر فشار قرار دارد و درباره یک عملیات «پرچم دروغین» جدید که دارد طرحش را می‌ریزد، صحبت می‌کند و به دروغ می‌گوید آمریکا دارای سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی در اروپا است.

عملیات «پرچم دروغین» به عملیاتی گفته می‌شود که به گونه‌ای بوسیله یک گروه یا کشور  انجام می‌شود که این تصور به وجود آورد که گروه‌ها یا کشورهای دیگری آن را انجام داده‌اند.

بایدن گفت:‌«آنها همچنین ادعا می‌کنند اوکراین سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی دارد. این نشانه واضحی است که خود پوتین استفاده از هر دوی این سلاح‌ها را مد نظر دارد. او در گذشته از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است و ما باید مراقب اقدامات مشابه در آینده باشیم.»

بایدن گفت پوتین «می‌داند که کاربرد این سلاح‌ها به خاطر وجود جبهه متحد ناتو عواقب شدیدی خواهد داشت»، اما مشخص نکرد که اقدامات کشورهای عضو این پیمان در این مورد چه خواهد بود.

مقامات در واشنگتن و کشورهای متحدش قبلا نیز روسیه را متهم کرده بودند که می‌خواهد انتشار ادعاهای ثابت‌نشده درباره وجود برنامه سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین را دستاویز استفاده بالقوه خودش از سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی قرار دهد.

این سخنان بایدن پس از اعلام وزارت دفاع آمریکا است که می‌گوید «شواهد واضحی» از ارتکاب جنایات جنگی بوسیله نیروهای روسی مشاهده کرده و در حال گردآوری شواهد در این باره است.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش نیز گفت که به نظر او پوتین یک «جنایتکار جنگی» و نیز یک «دیکتاتور آدم‌کش» و «جانی» است و وزارت خارجه روسیه نیز در پاسخ گفت این اظهارات «در شأن دولتمردی در چنین رتبه بالایی نیست» و روابط آمریکا و روسیه در معرض خطر قطع شدن قرار داده است.

کد خبر 665742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 0
    در مورد وقاحت و بی شرمی جو بایدن و همدستان نیو کان وی که در واشنگتن هستند شکی نیست . در هر بار که روسها و اوکراین ها به توافق صلح یا اتش بس نزدیک می شوند یا بایدن یا وزیر امور خارجه اش یا خانم ویکتوریا نولاند سفیر امریکا در اواکراین با یک سخنرانی شروع به تحریک نئو نازیها و نئو فاشیستهای اوکراین به سرکردگی دیمتیری یاروش کرده و سناریوی جدید بایدن مظلوم نمایش دادن امریکا و پنتاگون و ناتو و لوث کردن وجود آزمایشگاه های جنگ بیولوژیک و میکروبی در اوکراین است که روسها تمامی اسناد آنها را کشف و در معرض دید عموم گذاشته اند که در تمامی این اسناد اشاره میشود که به سفارش وزارت دفاع امریکا ایالات متحده امریکا آزمایشهایی با ماهیت بیولوژیک و میکروبی در حال انجام بوده است که البته از این نوع آزمایشگاه ها در سرتا سر اروپا بصورت مخفیانه وجود دارند و غیر از اوکراین در سال 2008 روسها توانستند در زمان ساکاشویلی ملعون نیز از چنین آزمایشکاه هایی در گرجستان بیابند
  • عرفان US ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    35000 آزمایشگاه بیولوژیک در اوکراین توسط CIA درست شده بود. و با حمله روسیه سریعا به دستور امریکا منهدم گردید. بقایایی که روسها یافته اند در آینده نزدیک ابعاد آن را نشان خواهد داد. قبل از اینکه از غرب و امریکا حمایت کنید کمی فکر کمک کننده است