دبیرکل حزب‌الله لبنان شایعه مسموم شدن خود را ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی دانست

به گزارش فارس، وی گفت: هدف از پخش این شایعات جنگ روانی علیه مقاومت است و قصد دارند این گونه القا کنند که در داخل حزب‌الله کشمکش و درگیری و تسویه حساب‌های داخلی وجود دارد.
  
 
سید حسن نصرالله در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المنار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف کسانی که هر از گاهی چنین شایعاتی را پخش می‌کنند، چیست؟، گفت: این شایعات کاملا بی اساس است. من در مقابل شما نشسته‌ام و چنین اقدامی صورت نگرفته و این شایعه ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی است.

وی ‌هدف از بخش این شایعات را "جنگ روانی" دانست و افزود به حزب‌الله لبنان همواره در ابعاد روحی، روانی، رسانه‌ای و مردمی حمله می شود و همواره تلاش‌هایی در جریان است که وجهه حزب‌الله با دروغ پراکنی و شایعه پراکنی تخریب شود همچون خبری که اخیر درباره کلمبیا منتشر شده و با کمال تاسف برخی شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای نیز این را پخش کرده بودند اما تکذیبیه آن را پخش نکردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان هدف دیگر از انتشار این شایعات را القای وجود اختلاف و کشمکش در داخل حزب‌الله برشمرد و تاکید کرد: به حزب الله لبنان با شیوه های گوناگون حمله می شود مانند مطرح کردن این موضوع که در داخل حزب‌الله لبنان اختلاف و چند دستگی و کشمکش وجود دارد و برخی رسانه‌های عربی نیز این موضوع را مطرح می کنند که همه اینها کاملا دروغ است و صحت ندارد و حتی تا جایی رسانده‌اند که از ترور من سخن به میان آمده است.

وی به ابعاد اهداف منتشر کنندگان چنین شایعاتی اشاره کرد و افزود: این موضوع دو جنبه دارد یکی آنکه گفته شده است مرا مسموم کرده‌اند که درست نیست و گفته شده است من در آستانه مرگ هستم و یک گروه پزشکی ایرانی مرا معالجه کرده است و جنبه دیگر این موضوع آنکه گفته شده این یک عملیات داخلی است و در داخل حزب‌الله کشمکش و منازعه وجود دارد و برای یافتن عاملان آن تحقیق می‌شود.

سید حسن نصرالله در پاسخ به این پرسش که "این شایعه از چند روز پیش پخش شده چرا از همان روز نخست آن را تکذیب نکردید؟"، گفت: اولا پایگاهی که این اطلاعات را پخش کرد یک پایگاه ناشناس و مجهول الهویه بوده است که من و سایر برادران آن را نمی شناسیم اما بعدا برخی پایگاههای خبری به این موضوع پرداختند که همان پایگاهها نیز بی اعتبار بودند و شناخته شده هم نبودند.

وی افزود: طرفی که این خبر را ساخته و بر روی آن کار کرده است رسانه‌های اسرائیلی هستند به همین سبب ما از این موضوع چشم پوشی کردیم اما برخی رسانه‌هایی که ما به آنها احترام می‌گذاریم و از آنها قدردانی می کنیم این موضوع را مطرح کردند.

نصرالله خاطرنشان کرد: دیدیم که مطرح شدن این موضوع در این رسانه‌ها نوعی آشفتگی در اذهان مردم ایجاد می‌کند به همین سبب به بیانیه و تکذیبیه این شایعه بسنده نکردیم.

سید حسن نصرالله گفت: از طرف دیگر پایگاههایی که این شایعه را اعلام کردند باز این گونه اعلام می کردند که این بیانیه بود و چرا خود وی صحبت نکرد زیرا طرفهایی که این شایعه را پخش کرد‌ه‌اند در بهره برداری از این موضوع همچنان پافشاری می‌کردند.

وی افزود: من در اینجا از این رویداد استفاده می‌کنم و می‌گویم که بسیاری از پایگاههای اینترنتی هیچ اعتباری ندارند و ما نمی‌دانیم آنها را چه کسانی هدایت می‌کنند.آنها در راستای منافع آمریکائیها و اسرائیلی‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از رسانه‌های عربی که ما صاحبان آنها و هدایت کنندگان آنها را می‌شناسیم در راستای منافع آمریکا و اسرائیل کار می‌کنند و شایعات، دروغها، ادعاها و افتراهای زیادی را پخش می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: سیاست حزب‌الله لبنان از همان ابتدا پرهیز از واکنش درباره آن چیزی است که این نوع رسانه‌ها منتشر می‌کنند.

وی افزود: اصل در آنچه که اینها می‌گویند دروغ است مگر آنکه خلاف و عکس آن ثابت شود زیرا این نه تنها از مصادیق آیه شریفه قرآن است که می‌فرماید" اگر فاسقی برای شما خبری آورد درباره صحت و سقم آن تحقیق کنید" بلکه از بدترین مصادیق دروغ و افتراست.

سید حسن نصر الله افزود: آنچه که مرا بر آن داشت تا این خبر را شخصا تکذیب کنم آن است که پخش این شایعه، برخی از دوستان را که برای اطمینان تماس می گرفتند، ناراحت کرده بود.

وی گفت:این حادثه صحت گفته ما را که همواره می گوئیم" مطبوعات، رسانه‌ها و ماهواره‌هایی که در پخش این نوع شایعات دست دارند از یک اتاق سیاه هدایت می‌شوند و برای یک هدف فعالیت می‌کنند"، مورد تائید قرار می‌دهد.

کد خبر 66576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز