آمریکا و متحدانش روز پنجشنبه فشارها بر روسیه را به خاطر حمله به اوکراین افزایش دادند و واشنگتن تحریم‌های تازه‌ای بر ضد شرکت‌های دفاعی، صدها نفر از اعضای پارلمان و مدیر عامل بزرگترین موسسه مالی روسیه را اعلام کرد.

Russia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی برای جلوگیری از روسیه برای گریز از تحریم‌های موجود، راهنمایی در وب‌سایتش منتشر کرد که هشدار می‌دهد معاملات مربوط به طلا با روسیه ممکن است مشمول تحریم آمریکا قرار گیرند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در این باره گفت: «هدف ما این است که به طور روشمند منافع و امتیازاتی را که روسیه زمانی به عنوان شریک در نظم بین‌المللی اقتصادی از آنها برخودار بود، از این کشور سلب کنیم.»

آمریکا و متحدانش تا به حال چندین دور تحریم را را بر ضد روسیه اعمال کرده‌اند، از جمله تحریم‌هایی که بزرگترین موسسات مالی روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را هدف قرار می‌دهند.

این تحریم‌ها در پاسخ به حمله یک ماه پیش روسیه به اوکراین اعمال می‌شوند که بزرگترین تهاجم به یک دولت اروپایی از هنگام جنگ جهانی دوم است. مسکو این حمله را «عملیاتی ویژه» برای خلع‌سلاح و «نازی‌زدایی» همسایه جنوبی‌اش می‌خواند.

تحریم شرکت‌های دفاعی و مالی و نزدیکان پوتین

از جمله تحریم‌های جدید آمریکا تحریم‌هایی هستند که بیش از ۴۰ شرکت دفاعی روسی از جمله شرکت دولتی «تاکتیکال میسایلز» (موشک‌های تاکتیکی) و ۲۸ شرکت مرتبط به آن و مدیر عامل آن را هدف قرار می‌دهند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این تحریم‌های جدید در هماهنگی با اقدامات مشابه اتخاذ شده بوسیله اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا است.

این شرکت خوشه‌ای از جمله تولیدکننده موشک Kh-31، یک موشک پرسرعت هوا به سطح هدایت‌شونده است که به طور گسترده‌ای بوسیله روسیه در اوکراین به کار رفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین تحریم‌هایی بر ضد ۳۲۸ عضو «دوما» یا پارلمان روسیه و هرمان گرف، رئیس «اسبربانک»، بزرگترین شرکت خدمات بانکی و مالی روسیه که دستیار نزدیک پوتین است، اعلام کرد.

آمریکا همچنین ۱۷ عضو هیات مدیره «سوکوم‌بانک» (که خودش هم تحریم شده است) و گنادی تیمچنکو، یکی از متحدان قدیمی پوتین، شرکت‌ها و اعضای خانواده‌اش را تحریم کرد.

پیشنهاد اخراج روسیه از گروه بیست

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که برای شرکت در جلسات اعضای ناتو، شورای اروپا و گروه هفت در بروکسل حضور دارد، روز پنجشنبه گفت به نظر او روسیه باید از «گروه بیست» (G20) دربرگیرنده بزرگترین اقتصادهای جهان اخراج شود و این موضوع در دیدارهای او با رهبران جهان مطرح شده است.

بایدن در پاسخ سوالی در این باره گفت: «پاسخ من بله است، و این اقدام به گروه بیست بستگی دارد.»

بایدن گفت اگر کشورهایی مانند اندونزی و دیگران با اخراج روسیه از گروه بیست مخالف باشند، به نظر او اوکراین باید اجازه یابد در جلسات این گروه شرکت کند.

در همین زمینه:

کد خبر 666054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha