معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: واکسن از الزامات حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و آن‌ها فقط باید ماسک بزنند.

مدرسه - کرونا - بازگشایی مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در برنامه‌ای تلویزیونی «چالش‌های بازگشایی مدارس» درباره اینکه آیا یک ماه به سال تحصیلی اضافه خواهد شد یا خیر، گفت: به استناد قانون مجلس، پایان زمان آموزش برای دانش‌آموزان آخر اردیبهشت هر سال است اما به منظور غنابخشی و جبران آموزش پیشنهاد شد، در صورت تصویب، یک ماه به زمان آموزش اضافه شود که در مرحله  اول در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب  شد و اگر ستاد ملی کرونا نیز مصوب کند، لازم‌الاجرا خواهد بود. البته بخشنامه اخیر بازگشایی مدارس هیچ  ارتباطی با این مصوبه ندارد.

کاظمی در این باره که خانواده‌ها نگرانند و بخش عمده‌ای از دانش آموزان در مدارس دولتی هستند و شرایط تهویه کلاس‌ها مناسب نیست و...  و لذا چه ضرورتی برای بازگشایی  وجود  داشت،  گفت: موضوع سلامت دانش‌آموزان در اهمیت بحث است و در اختیار ستاد کروناست.

بیشتر بخوانید: 

وی برای حل این مشکل به ۳ اصل مهم بهداشت فردی یعنی استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و واکسن، بهداشت محیط  ـ گندزدایی ایزوله کردن هر روز محیط آموزشی و تهویه کلاس‌ها ـ اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان در بحث رعایت بهداشت فردی باید فرهنگ‌ساز باشند و به گفته کارشناسان درمانی بهترین راه ممکن جهت پیشگیری از ویروس کرونا استفاده از ماسک است که همه باید ملزم به استفاده از ماسک باشیم.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که «واکسن» از الزامات حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و فقط «ماسک» بزنند.

وی میانگین تراکم جمعیت در کلاس‌های دوره متوسطه را ۱۸ نفر بیان کرد و با بیان اینکه در دوران کرونا در بحث کیفیت بخشی با مشکل مواجه شدیم، به اهمیت و ضرورت آموزش حضوری در مدارس اشاره کرد و گفت: کشورهای زیادی در جهان آموزش حضوری دارند.

کد خبر 667518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha