کرملین روز دوشنبه قاطعانه هر اتهامی مربوط به قتل غیرنظامیان در شهرک بوچا در اوکراین را رد کرد و گفت باید به اتهامات اوکراین در این باره با تردید برخورد کرد.

Bucha

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مقامات اوکراینی روز یکشنبه اعلام کردند پس از یافتن صدها جنازه پراکنده در شهرک‌های حومه شهر کی‌یف پایتخت این کشور به دنبال عقب‌نشینی نیروهای روسی از این منطقه، در حال تحقیق درباره ارتکاب جنایات جنگی احتمالی بوسیله نیروهای روسی هستند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک مکالمه گروهی با خبرنگاران گفت:‌«این اطلاعات باید به طور جدی مورد تردید قرار گیرد. کارشناسان ما بر اساس آنچه ما دیده‌ایم، نشانه‌های از جعل ویدئویی و سایر تقلبات را شناسایی کرده‌ایم.»

پسکوف گفت حقایق و زمان‌بندی وقایع در بوچا با روایت بیان‌شده بوسیله اوکراین تطبیق نمی‌کند و رهبران بین‌المللی نباید در داوری عجله کنند.

پسکوف گفت:‌«ما قاطعانه هر اتهامی در این باره را  انکار می‌کنیم. این وضعیت بدون تردید موضوع جدی است و ما از رهبران بین‌المللی می‌خواهیم در دادن بیانیه و تکرار اتهامات بی‌پایه عجله نکنند و خواستار اطلاعات از منابع متفاوت شوند و دست کم توضیحات ما را بشنوند.»

پسکوف گفت دیپلمات‌های روسیه بر تلاش‌هایششان برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بحث درباره انچه مسکو «اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین» در بوچا می‌نامند، افزوده‌اند، هر چند که نخستین تلاش آنها برای برگزاری چنین جلسه‌ای ناکام ماند.

پسکوف گفت:‌ «خود این ابتکار عمل که این موضوع به صحنه شورای امنیت سازمان ملل کشانده شود، نشان می‌دهد که روسیه می‌خواهد و تقاضا دارد که این موضوع در سطح بین‌المللی مطرح شود.»

پسکوف از اظهارنظر در این باره که آیا جنجال بر سر کشتار در بوچا بر مذاکرات صلح میان مسکو و کی‌یف که قرار بود از طریق کنفرانس ویدئویی در روز دوشنبه برگزار شود، تاثیر می‌گذارد، خودداری کرد.

روسیه ده‌ها هزار از نیروهایش در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) در آنچه عملیات ویژه می‌نامد به درون اوکراین فرستاد تا توانایی‌های نظامی همسایه جنوبی‌اش را از بین ببرد و افرادی را که ملی‌گرایان خطرناک می‌نامد، ریشه‌کن کند.

کد خبر 667683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha