همشهری آنلاین: حزب کارگران برزیل در دور دوم انتخابات شهرداری‌ها و شوراهای شهر این کشور در برخی از شهرهای بزرگ از جمله سائوپائولو شکست خورد.

به نوشته ال پاییس، ایناسیو لولا دا سیلوا به رغم داشتن محبوبیت بالا نتوانست از شکست مارتا سوپلیسی کاندیدای مورد نظر خود برای تصدی سمت شهردار سائوپائولو جلوگیری کند.

در دور اول انتخابات در سائوپائلو نیز مارتا سوپلیسی کاندیدای حزب کارگران برزیل با کسب 31 درصد  آرا پس از ژیلبرتو کاساب کاندیدای محافظه کاران با 34 درصد ارا در رده دوم قرار گرفت.

دور اول  انتخابات شوراهای شهر و شهرداری‌های برزیل در 30 شهر این کشور برگزار شد که در نتیجه هیچ حزبی نتوانست پیش از نیمی از آرای مورد نیاز را کسب کند و انتخابات شهرداری‌ها به دور دوم کشیده شد.
[نتایج انتخابات شورای شهر و شهرداری‌ها در برزیل

در دور دوم این انتخابات حزب کارگران برزیل تنها در 8 شهر پیروز شد.حزب کارگزان برزیل حزبی است که ایناسیو لولا دا سیلوا به نمایندگی از آن در انتخابات ریاست جمهوری برزیل به پیروزی رسید.

حزب کارگران علاوه بر شکست در سائوپائولو، در انتخابات شهرداری پورتو الگره که پیشتر یکی از شهرهای حامی حزب کارگران بود و در سالوادور، شهر استراتژیکی که در شمال غربی برزیل واقع است، بازنده اعلام شد.

در ریو دو ژانیرو پایتخت سابق برزیل، اما ادواردو پائس از حزب نهضت دموکراسی برزیل، از جمله کاندیداهایی که رئیس جمهور از وی حمایت می‌کرد به پیروزی رسید .

کد خبر 66777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز