طولانی شدن بیماری رییس شورای شهر تهران،حواشی زیادی را به همراه داشته است، از خبر امکان استعفای او تا گزارشی که بخش خبری شبکه پنج درباره کم‌کاری او در این دوره از فعالیتش پخش کرده است.

مهدی چمران

به گزارش همشهری آنلاین، بیست و نهم اسفند بود که محمود کبیری یگانه، معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر تهران از بستری شدن رییس شورای شهر تهران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داد؛ بعد از آن بود که برخی مسئولان مانند وزیر بهداشت و شهردار تهران به ملاقات او رفتند. 

در اولین جلسه شورای شهر تهران در سال جدید نیز پرویز سروری، نایب رییس شورای شهر تهران از آخرین وضعیت بیماری چمران گزارشی داد که حال او رو به بهبود است و به زودی به بخش منتقل خواهد شد. او درباره گمانه‌زنی‌هایی که پیرامون استعفای چمران مطرح است، توضیح داد: به هیچ عنوان این بحث مطرح نیست چرا که مهدی چمران ستون فقرات جریان شورا هستند. امیدوارم هرچه زودتر با کسب بهبودی دوباره به صحن شورا بازگردد.

اما بخش خبری شبکه پنج سیما که به اخبار تهران اختصاص دارد، گزارش را پخش کرد مبنی بر اینکه چمران در مدت ریاست جدید خود در شورای شهر سه بار بیمار شده و تلویحا اشاره کرد که چمران، توانایی حضور مجدد را ندارد. حالا امروز حبیب کاشانی در جلسه امروز شورا نسبت به این گزارش انتقاد کرده و گفته است: مهدی چمران ۱۲ تا ۱۶ ساعت کار می‌کند و بر اساس قانون کاری، شورای شهر می‌تواند ماهیانه دو جلسه داشته باشد. تیمی که آمده فرض را بر این گذاشته که در دوره‌های قبل عقب ماندگی‌هایی وجود داشته و ده‌ها جلسه به جز جلسات صحن داشته است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چمران در جلسات متعدد حضور داشته است، تاکید کرد: در بخش خبری شبکه پنج یک فیلم چند دقیقه‌ای پخش شد.پخش این گزارش که چرا او در ۲۴۳ روز سه بار بیمار شد، اتفاق غلطی است. درخواست می‌کنم که مسئولان صدا و سیما یک بار گزارش را ببینند. با توجه به اینکه تأکید شده چمران کمتر کار کنند باید بگویم ایشان وقت بسیاری گذاشته و علاوه بر تدریس و انجام بسیاری از امور، کار خوبی در شورا انجام داده است.

سپس پرویز سروری در این باره گفت: چمران قصد نامزد شدن این دوره را نداشت، حضور چمران به دلیل اصرار ما بود و حضورشان در این دوره جز ایثار و خودگذشتگی نیست. افرادی همچون چمران ظرفیت‌های ملی هستند که باید پاس داشته شوند.

نایب رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: یک ساعت حضور او به اندازه ۲۴ ساعت حضور بنده در شورا ارزشمند است و ایشان برند شورا در کشور و بانک تجربه شورایی است و افتخار می‌کنیم که نقش شاگردی او را داریم.

او در حاشیه برگزاری پنجاه‌و ششمین جلسه شورای شهر تهران درباره وضعیت جدید بیماری رئیس شورای شهر تهران در بیمارستان هم توضیح داد: روز گذشته عیادتی را از آقای چمران داشتم. وضعیت عمومی رئیس شورا رو به بهبود است. بنا بر اعلام نظر پزشکان امروز آقای چمران از آی سی یو به بخش منتقل می‌شود و  با ادامه روند رو به بهبود به زودی از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر این که رئیس شورا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و درگیر شدن ریه در بیمارستان بستری شده، گفت: مواردی که در ارتباط با سکته مغزی آقای چمران مطرح می‌شود، کاملاً کذب است.

کد خبر 667815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha