معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از اجرای طرح ایمن‌سازی  محل عبور و مرور دانش‌آموزان در معابر شهر تهران خبر داد.

شفیعی

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درکنار اقدامات مربوط به توسعه خدمات حمل‌ونقل عمومی، موضوع ایمن‌سازی محیط اطراف مراکز آموزشی به‌ویژه مدارس را در دستور کار ویژه خود قرار داده است. به گفته سید مجتبی شفیعی، تمامی مناطق شهرداری تهران موظف هستند که نسبت به تکمیل و بهسازی علائم و تجهیزات ایمنی اطراف مراکز آموزشی به‌ویژه مدارس اقدام کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در این باره تأکید کرد: «چنانچه مناطق ۲۲گانه، کمبود و نقصی در حوزه تجهیزات و علائم راهنمایی و رانندگی دارند باید به سرعت آن را رفع و برطرف کنند.»

وی از شهروندان درخواست کرد که در این روزها کمتر از خودرو شخصی استفاده کنند و از طریق حمل‌ونقل عمومی یا روش‌های غیرموتوری مثلا پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به نقاط مختلف محله و شهر عبور و مرور داشته باشند.

او ادامه داد: «همچنین اگر شهروندان ناچار به استفاده از خودرو شخصی هستند، توصیه می‌شود که از روش‌های هم‌پیمایی استفاده کنند یعنی اگر افراد یک خانواده یا نزدیکان مسیر مشترکی دارند، به جای استفاده از چند دستگاه خودرو از یک خودرو استفاده کنند تا تعداد خودروهای سطح شهر تا حد ممکن کاهش یابد.»

به عقیده شفیعی؛ اگر شهروندان به این توصیه‌ها و درخواست‌ها توجه کنند با وضعیت ترافیکی مطلوب‌تری مواجه خواهیم شد و مدیریت ترافیک آسان‌تر خواهد بود.

کد خبر 667834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha