رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون سامانه شفافیت بروز نشده است، گفت: این امر باید هرچه سریعتر انجام شود، ضمن اینکه گزارش‌های این سامانه باید قابل فهم برای شهروندان باشد.

احمد صادقی

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد صادقی امروز در پنجاه و ششمین جلسه شورا و پس از ارائه گزارش عملکرد درآمد و هزینه‌ای یازده ماهه خزانه‌دار شورا گفت: موضوع قابل ذکر در خصوص این گزارش‌ها بحث بارگذاری‌شان در سامانه شفافیت است. در این خصوص بارها تذکر داده‌ام که چرا این سامانه‌ها به روز نمی‌شوند اما پاسخی به این تذکرها داده نشده است.

او ادامه داد: وقتی به سازمان فاوا مراجعه می‌کنیم، می‌گویند کار آنها فراهم آوردن زیر ساخت است و گزارش‌ها باید توسط واحدهای متخصص تهیه، توسط مرکز ارتباطات تایید و با کنترل کمیته شفافیت بارگذاری شود اما تا کنون این اتفاق نیافتاده است.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا  ادامه داد: این در حالی است که گزارش‌های سال ۹۷ که مربوط به بحث عملکرد درآمد، مصارف و بصره‌ها است به طور کامل بارگذاری شده، همچنین گزارش سال ۹۸ اما گزارش سال ۹۹ فقط عملکرد مصارف به تفکیک ماه را داریم و گزارش سال ۱۴۰۰ هم که تازه قرائت شد.

صادقی در ادامه افزود: از طرفی گزارش‌های بار گذاری شده، قابل فهم برای شهروندان نیست و آنها نمی‌توانند در جریان ریز هزینه‌ها قرار بگیرند و اینکه کدام یک از آنها تایید شورای شهر را داشته یا نه. بنابراین معاونت مالی در روش گزارش دهی در سامانه شفافیت باید بازنگری کند.

کد خبر 667859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha