اوزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرده است اتحادیه اروپا دور جدیدی از تحریم‌ها بر ضد روسیه را پیشنهاد کرده است که شامل ممنوعیت واردات زغالسنگ به ارزش ۴ میلیارد یورو در سال می‌شود.

Ursula von der Leyen

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین اوزولا فون در لاین رئیس کمسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا شمرده می‌شود، روز سه‌شنبه در سخنانی که در حساب توئیتری‌اش، ارسال شد، فهرستی از این پنجمین دور تحریم‌های پیشنهادشده را اعلام کرد که شامل این موارد می‌شود:

۱- ممنوعیت واردات زغالسنگ به ارزش ۴ میلیارد یورو در سال که یک منبع درآمد مهم برای روسیه را از حذف می‌کند.

۲- ممنوعیت کامل معاملات با چهار بانک اصلی روسی شامل VTB دومین بانک بزرگ روسیه.

۳- ممنوعیت کشتی‌های روسی و تحت کنترل روسی و شرکت‌های حمل‌ونقل روسی و بلاروسی از دسترس به بندرهای اتحادیه اروپا.

۴- ممنوعیت بیشتر صادراتی به ارزش ۱۰ میلیارد دلاردر حوزه‌هایی مهم: نیمه‌رساناهای پیشرفته، ماشین‌آلات و تجهیزات حمل‌ونقل.

۵- ممنوعیت‌های جدید خاص وارداتی به ارزش ۵.۵  میلیارد یورو.

۶- اقدامات هدفمند مانند ممنوعیت مشارکت شرکت‌های روسی در تدارکات عمومی در اتحادیه اروپا و حذف همه حمایت‌های مالی اتحادیه اروپا یا کشورهای عضو آن از سازمان‌های دولتی روسیه.

موضوع ممنوعیت فوری واردات گاز، نفت و زغالسنگ روسیه از ابتدای حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه به موضوعی مورد بحث در اتحادیه اروپا بدل شده بود. در حالیکه برخی از کشورها از این تحریم کامل حمایت می‌کردند، برخی دیگر از کشورها استدلال می‌کردند که بیش از حد به انرژی وارداتی روسیه وابسته هستند و وضع این تحریم‌ها به اقتصاد خود این کشورها بیش از روسیه آسیب می‌زند.

انتشار گزارش‌ها درباره کشف شواهد کشتار جمعی غیرنظامیان در شهرک بوچا در حومه کی‌یف بوسیله سربازان روسی پس از عقب‌نشینی آنها از این مناطق باعث افزایش فشارها برای اعمال تحریم‌های شدیدتر بر روسیه بوسیله اتحادیه اروپا شد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا به دنبال وحشی‌گری‌های گزارش‌شده در بوچا باید درباره مجدود کردن واردات نفت و زغالسنگ از روسیه به توافق برسد. لهستان ماه گذشته اعلام کرده بود که واردات زغالسنگ از روسیه را متوقف می‌کند.

در مقابل، کریستین لیندر، وزیر دارایی آلمان روز دوشنبه گفت با وجود حمایت این کشور از تحریم‌های اقتصادی شدیدتر بر ضد روسیه و ضرورت قطع همه روابط اقتصادی با این کشور برای ایجاد فشار بر پوتین، « قطع واردات گاز در این لحظه ممکن نیست.»

فون در لاین در سخنانش در روز سه‌شنبه علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید گفت: «ما درباره وضع تحریم‌های اضافی از جمله دربار واردات نفت هم در حال بحث هستیم و داریم به برخی از نظرات ارائه‌شده بوسیله کشورهای عضو در این باره فکر می‌کنیم، از جمله وضع مالیات‌ها یا کانال‌های ویژه پرداخت مانند ایجاد یک حساب‌ امانی.»

به گفته او، این اقدامات در مراحل بعدی در صورتی که جنگ در اوکراین شدیدتر شود، به اجرا درخواهد آمد.

کد خبر 667917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha