به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی صبوری استندآپ کمدین و بازیگر تلویزیون، سریال خداداد را سومین تجربه سریالی خودش عنوان کرد و گفت: هنوز اول راه هستم. امیدوارم هر چه زمان می گذرد، بتوانم تجربه بیشتری کسب می کنم و به پختگی برسم. من عاشق ژانر کمدی هستم. رسالت ما خنداندن مردم است و امیدوارم این اتفاق بیفتد.
این بازیگر با بیان این که به خاطر پول وارد فضای بازیگری نشدهام، اظهار داشت: برای من کار در فضای مجازی چندین برابر بازی در سریالهای صداوسیما درآمد دارد. یک سال کار در فضای مجازی، برابر صد سال بازی در سریالهای صداوسیما است. ولی من صداوسیما را انتخاب کردم.
صبوری با بیان این که استندآپ کمدی با بازیگری خیلی فرق دارد، گفت: ممکن است یک نفر در یک عرصه موفق باشد و در دیگری موفقیتی کسب نکند. کسانی که منتقدانه نظر میدهند، باید این نکته را در نظر بگیرند که سریال خداداد در تلویزیون پخش شده و یک سری محدودیتهایی داشته است. بازخوردی که من در صفحه اینستاگرام خودم درباره سریال داشتم، خوب بود. ۵ درصد کاربران گفتند که سریال را دوست نداریم و ۹۵ درصد دوست داشتند. البته صفحه من میزان سنجش خوبی نیست. چون ممکن است در صفحات دیگران آمارها به گونه دیگری باشد. پلتفرمهایی که این همه تبلیغ بیلبوردی دارند، آمار دقیق بینندههایشان را به نفر نمیدهند و میگویند این سریال چند میلیون دقیقه دیده شده است. ولی تلویزیون میلیونها نفر مخاطب دارد.
وی با انتقاد از آمارهای اعلام شده اظهار داشت: آماری اعلام کردند که سریال خداداد ۳ درصد مخاطب داشته است. شاید اگر من در این سریال حضور نداشتم و بازیگر دیگری بود، این آمار را اعلام نمی کردند.
برخی سریالها مظلوم واقع میشوند
علی غفاری، کارگردان سریال خداداد هم در نشست خبری این سریال گفت: برخی سریالها به لحاظ شیوه نمایش مظلوم واقع میشوند. در این میان شبکه دو آسیب پذیرتر است. چون زمان پخشش ما بین دو سریال شبکه سه و یک قرار گرفته است.
غفاری با بیان این پیشنهاد که تلویزیون باید برای سریالهایش تبلیغات بیشتری انجام دهد، اظهار داشت: به خاطر همپوشانی سریالها و عدم اطلاع رسانی برخی مردم متوجه زمان پخش سریالها نمیشوند. درباره سریالهای تلویزیون بحث تبلیغات شهری هم مطرح بود که اجرا نشد. زمان پخش سریالهای شبکه دو بین دو شبکه سه و یک قرار گرفته و زمانی که یک سریال دیرتر یا زودتر شروع شود، سریال شبکه دو لطمه میخورد. چون پخشش همزمان با سریال یک شبکه دیگر می شود.
وی با بیان این که مردم سریال خداداد را دوست داشتند، افزود: این سریال را در یک فشردگی عجیب و غریب تولید کردیم و فکر نمیکردیم به آنتن برسد. اوایل دیماه پیش تولید را آغاز کردیم و ۲۹ اسفند کار را تحویل آنتن دادیم.
غفاری با تاکید بر این که عوامل سریال به صورت شبانه روزی کار کردهاند بیان کرد: یک سریال سیزده قسمتی را در طول دو ماه ساختن خیلی عجیب و پیچیده است. در ایام نوروز سعی کردیم یک کار نجیب و شریف بسازیم و حرفهایی بزنیم که شعاری نباشد. موضوع امانتداری، صداقت، تامین جهیزیه و مسکن و چشم و همچشمی وحشتناک را در این سریال مطرح کردیم. همچنین نسبت به وضعیت اقتصادی مردم انتقاداتی را به زبان طنز داشتیم.
ریالی برای دیده شدن هزینه نکردیم
در ادامه جلسه بهرنگ ملکمحمدی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو گفت: در این سریال خواستیم بگوییم آقای مسئول وقتی امضا نمی کنی، زندگی آدم ها را از بین میبری. شخصیت آقای سیاوش طهمورث به گونهای بود که امضا نکرد و باعث شد یک خانواده دچار گرفتاری شوند.
او با بیان این که این سریال برای مردم عادی ساخته شده است اظهار داشت: این مردم ابزار و رسانه ندارند و پول ندارند که صفحات زرد اینستاگرامی را بخرند و نقد بنویسند. ما ریالی برای دیده شدن و نقد نوشتن و شلوغ کردن هزینه نکردیم. در سریال همه چیز مربوط به خود خداداد است. دوستانی پیشنهاد کردند که پول به صفحات اینستاگرامی بدهیم تا روزی ۵۰ پست منتشر کنند؛ ولی ما این کار را نکردیم. در این سریال علی صبوری را داشتیم که یک چهره معروف اینستاگرامی است. ولی حتی از این ابزار هم استفاده نکردیم. روز اول دوستان صفحه ایشان را بستند و روز چهاردهم فروردین باز کردند. چون نگران بودند ایشان از سریال خداداد پست منتشر کنند.
وی با انتقاد از کسانی که سریال شبکهها را با هم مقایسه میکنند توضیح داد: شبکه ها را در رقابت نیندازید و نگویید فلان شبکه این قدر سریالش دیده شد. اگر یک شبکه سریالش دیده شود، همه شبکهها سریالهایشان دیده میشود. امسال روابط عمومی سازمان تیزر جامع ساخت و در همه شبکهها پخش کرد. تلویزیون یک مجموعه واحد است و باید به صورت یکپارچه دیده شود.
نشست خبری سریال خداداد با حضور علی غفاری کارگردان، میلاد کزازی نویسنده به همراه سوسن پرور، علی صبوری، زهره حمیدی و آرش نوذری در واحد امور مخاطبان صداوسیما برگزار شد.
نظر شما