دادستان کل نیویورک روز پنجشنبه از یک قاضی ایالتی خواست تا دونالد ترامپ را به دلیل عدم تحویل اسنادی که برای تحقیقات مدنی در مورد اقدامات تجاری او لازم است تحت فشار دادگاه قرار دهد.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه گاردین، لتیتیا جیمز، دادستان کل در یک پرونده قضایی گفت که رئیس‌جمهوری پیشین به توافق قبلی خود مبنی بر اجرای کامل احضاریه برای اسناد و اطلاعات تا ۳۱ مارس پایبند نبوده است.

جیمز از قاضی خواسته است تا زمانی که ترامپ این موضوع را رعایت نکند، روزانه ۱۰ هزار دلار جریمه شود.

او در بیانیه‌ای گفت: «دستور قاضی کاملاً واضح بود: دونالد جی ترامپ باید از احضاریه ما پیروی کند و اسناد مربوطه را به دفتر من تحویل دهد.»

جیمز افزود: «آقای ترامپ به جای اطاعت از دستور دادگاه، سعی دارد از آن طفره رود. ما به دنبال مداخله فوری دادگاه هستیم، زیرا هیچکس بالاتر از قانون نیست.»

تحقیقات سه ساله جیمز و تحقیقات جنایی موازی به رهبری آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، بر این موضوع متمرکز شده است که آیا سازمان ترامپ ارزش املاک و مستغلات خود را برای دریافت وام‌های مطلوب و کسر مالیات اشتباه اعلام کرده است یا خیر.

هفته گذشته جیمز گفت که تحقیقات او شواهد قابل‌توجهی پیدا کرده است که نشان می‌دهد برای بیش از یک دهه صورت‌های مالی شرکت بر ارزشیابی دارایی‌های گمراه‌کننده و سایر اظهارات نادرست برای تضمین منافع اقتصادی متکی بوده است.»

ترامپ بارها هر گونه تخلفی را رد کرده و متهم به تخلفات جنایی نشده است. او این تحقیقات را «شکار جادوگر» خوانده است.

کد خبر 668337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha