چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

چین امروز (چهارشنبه) درباره خطرهای مالی مرتبط با توکن‌های غیرمثلی (NFT) هشدار داد، زیرا سه نهاد صنعتی به‌طور مشترک دستورالعمل‌هایی را برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد بازار دارایی‌های دیجیتال صادر کردند.

NFT

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، NFTها گواهی مالکیت یک مورد دیجیتال منحصر به فرد مانند یک ویدیو، صدا یا اثر هنری سایبری هستند. چنین مجموعه‌های دیجیتالی در چین در حال افزایش است و توسط شرکت‌های فناوری از جمله Ant Group و Tencent Holdings مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

انجمن‌های بانکداری، اوراق بهادار و مالی اینترنتی چین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: در سال‌های اخیر، بازار NFT چین به طور فزاینده ای داغ شده است.

این سه نهاد که همچنین سال گذشته ممنوعیت مشترک تجارت ارزهای دیجیتال را صادر کردند، گفتند: اگرچه NFTها می‌توانند به اقتصاد دیجیتال چین کمک کنند، اما می‌توانند منجر به تجارت سفته بازانه، پولشویی و تامین مالی غیرقانونی شوند.

در بیانیه منتشر شده در وب‌سایت انجمن بانکداری چین آمده است که NFTها نباید در انتشار دارایی‌های مالی مانند اوراق بهادار، بیمه، وام یا فلزات گرانبها استفاده شوند.

انجمن‌ها همچنین اعضا را از ارائه مکان‌های تجاری یا تامین مالی برای NFTها منع کردند.

علاوه بر این، ارزهای دیجیتال نباید برای قیمت‌گذاری یا تسویه NFTها مورد استفاده قرار بگیرند  و بر اساس این بیانیه، احراز هویت نام واقعی برای صادرکنندگان، خریداران و فروشندگان NFT ضروری است.

غول‌های فناوری چینی از جمله Jack Ma's Ant و توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی Tencent بازارهای آنلاین باز کرده‌اند، در حالی که تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها در حال بررسی NFT هستند.

بیشتر بخوانید:

ماه گذشته، Xtep International اولین مجموعه دیجیتالی کفش‌های دویدن خود را منتشر کرد و سال گذشته، خبرگزاری رسمی شین‌هوا مجموعه عکس رسانه‌های دیجیتال را از طریق NFT منتشر کرد.

کد خبر 669694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha