رییس جمهوری واگذاری سهام عدالت به ‌اقشار مختلف کشور را آغاز یک تحول بزرگ در جامعه دانست.

او گفت: سهام عدالت توزیع عادلانه ثروت دولت در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی روز شنبه ششم آبان در همایش واگذاری رسمی سهام عدالت در مرکز همایش‌های صدا و سیما، مشارکت همه ملت در ساختن کشور، اجرای عدالت و کوچک کردن دولت را از مهم‌ترین اهداف توزیع سهام عدالت عنوان کرد.

رییس جمهوری افزود: همه باید درکشور و در یک کار اجتماعی منسجم برای ساختن ایران مشارکت کنیم.

"در سال‌های گذشته همه ملت عادلانه از ثروت کشور بهره مند نبودند و به دلایل گوناگون بین طبقات مختلف جامعه فاصله ایجاد شده بود".

احمدی نژاد با اشاره به اینکه واگذاری سهام عدالت همه اقشار جامعه را در بر خواهد گرفت، گفت: امروز دو دهک از اقشار محروم جامعه شناسایی شده و با مجوز مقام معظم رهبری سهام عدالت را با ‪ ۵۰‬درصد تخفیف دریافت می‌کنند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در جلسه سران سه قوه اقدامات اولیه برای در نظر گرفتن فرهنگیان، بازنشستگان، پرستاران و کارمندانی که دریافتی آنها از حد معینی کمتر است، به عنوان دهک سوم انجام شده، گفت: در این جلسه با کلیات این موضوع موافقت شده و در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توزیع سهام عدالت گام بلندی در اجرای عدالت در کشور است، گفت: تصدی گری دولت بسیار زیاد است و به طور طبیعی با ورود دولت به عرصه‌های اقتصادی فعالیت بخش خصوصی و ملت محدود می‌شود و با توزیع سهام عدالت به تدریج از تصدی گری دولت کاسته و امور مردم به خود آنها واگذار می‌شود.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دولت باید به طور جدی کوچک شود، گفت: در طول ‪ ۱۵‬سال انجام خصوصی‌سازی مجموعه واگذاری به بخش خصوصی کمتر از سه هزار میلیارد تومان بوده است، اما امروز به تنهایی و با واگذاری سهام عدالت به بیش از چهار میلیون و ‪ ۶۰۰‬هزار نفر، ‪ ۲۵۰۰‬میلیارد تومان به مردم واگذارمی‌شود.

رییس جمهوری مهم‌ترین بخش واگذاری سهام عدالت را شناسایی دهک‌های واگذاری دانست و اظهار داشت: این شناسایی در مورد دهک اول و دوم انجام شده که مشمولان طرح شهید رجایی، کودکان و زنان بی‌سرپرست، کودکان بد سرپرست و معلولان تحت حمایت سازمان بهزیستی و همچنین رزمندگان و خانواده های تحت تکفل فاقد شغل و درآمد دهک‌های اول و دوم را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده که به ازای هر نفر و تا سقف ‪ ۵‬نفر برای هر خانواده دو میلیون تومان سهام عدالت واگذار شود که در مرحله اول ‪ ۵۰۰‬هزار تومان آن واگذار می‌شود که امیدواریم با همکاری همکاران در دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی ظرف دو سال روند واگذاری تکمیل شود.

احمدی نژاد همچنین از مسوولان امور اقتصادی و دارایی، مدیران استان‌ها و صدا و سیما و رسانه‌ها خواست تا سازماندهی واگذاری سهام عدالت را برای مردم تشریح کنند.

رییس جمهوری از مردم نیز خواست که سهام خود را نفروشند و از سود آن بهره مند شوند.

وی گفت: به گونه‌ای برنامه ریزی شده که این سهام تا دو سال قابل فروش نباشد و عده‌ای نتوانند این سهام را از دست مردم خارج کنند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه تا امروز به تمام سوالهایی که در مورد سهام عدالت مطرح بوده پاسخ داده شده است، گفت: برای توزیع سهام عدالت در کشور و در بین تمام اقشار جامعه یک سازوکار دقیق و مجموعه منسجم طراحی شده‌است.

احمدی نژاد همچنین با اشاره به اجرایی شده اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی نیز گفت: درخصوص اصل ‪ ۴۴‬و صدر و ذیل این اصل نیز برنامه ریزی‌های لازم برای واگذاری ‪ ۴۰‬درصد از سهام به بخش خصوصی صورت گرفته و ابن واگذاری‌ها بتدریج انجام خواهد شد.

رییس جمهوری همچنین از وزیر امور اقتصادی ودارایی خواست به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که مرحله دوم واگذاری سهام عدالت در روز عید غدیر خم انجام شود.

در این مراسم همچنین اسناد سهام عدالت چهار میلیون و ‪ ۶۰۰‬هزار نفر افراد مشخص شده در ‪ ۳۰‬استان کشور به مدیران عامل شرکتهای تعاونی استانهای مربوط واگذار شد.

همایش واگذاری رسمی سهام عدالت روز شنبه‌با حضور رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رییس جمهوری ، وزیران امور اقتصادی و دارایی، صنایع و معادن ، نیرو، دادگستری و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل شرکتهای تعاونی سهام عدالت در شهرستانها و مدیران کل تعاون استانها در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

کد خبر 6700

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز