چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوانی که در آرزوی رسیدن به یک زندگی رؤیایی در اروپا، در دام قاچاقچیان انسان افتاده بود، تصور نمی‌کرد به جای سفر به کشور اروپایی چند هفته را در زندان‌های ترکیه بگذراند

عصر پنجشنبه گذشته، ماموران پلیس مهاجرت و اتباع بیگانه ناجا مرد جوانی را که به‌دلیل ورود غیرقانونی به ترکیه از آن کشور اخراج شده و با پرواز استانبول - تهران به ایران برگشته بود، در فرودگاه امام خمینی بازداشت کردند.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد 30 ساله که هوشنگ نام دارد بعد از اینکه با گذرنامه جعلی وارد ترکیه شده بود، از سوی پلیس این کشور دستگیر شد و چند هفته را در زندان‌های استانبول گذراند.

مرد جوان که مدعی بود همه این ماجرا دامی بوده که قاچاقچیان انسان برای او پهن کرده بودند، روز گذشته هنگامی که مقابل قاضی بهروز مهاجری- بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه فرودگاه‌های پایتخت- قرار گرفت در تشریح ماجرایی که برای او رخ داده بود، گفت: فکر می‌کردم اگر به اروپا سفر کنم؛

می‌توانم زندگی مناسبی برای خودم فراهم کنم، به همین خاطر تصمیم گرفتم با تهیه ویزای یکی از کشورهای اروپایی به آنجا سفر کنم اما هر چه تلاش کردم موفق به انجام این کار نشدم.

مدتی از این ماجرا گذشته بود که یک روز وقتی به یکی از شهرهای غربی کشور سفر کرده بودم با مرد جوانی به نام نادر آشنا شدم.

این مرد مدعی بود در ازای دریافت 1300 دلار می‌تواند برایم یک گذرنامه جعلی فراهم کند و مرا به ترکیه ببرد تا از آنجا توسط مردی به نام خسرو راهی اروپا شوم.

مرد جوان در ادامه گفت: با شنیدن حرف‌های نادر، وسوسه زندگی در اروپا بار دیگر به سراغم آمد و تصمیم گرفتم هر طوری شده به آنجا سفر کنم.

بنابراین مبلغ درخواستی نادر را به او پرداخت کردم و وی شبانه مرا از راه‌های مخفی در دل کوه‌ها، به‌صورت قاچاقی به ترکیه برد. وقتی به این کشور رسیدیم، نادر گذرنامه جعلی را تحویلم داد و مرا با مردی به اسم خسرو آشنا کرد و گفت که این مرد می‌تواند مرا به اروپا منتقل کند.

خسرو هم که یک قاچاقچی انسان بود 1800 یورو از من گرفت تا مرا به یونان ببرد اما زمانی که خودم را برای این سفر آماده می‌کردم ماموران پلیس، شبانه به محل اقامت ما حمله کرده و مرا دستگیر کردند.

مرد جوان افزود: در حالی که همه رؤیاهایم را نقش بر آب می‌دیدم، ماموران مرا به زندان انتقال دادند و مجبور شدم چند هفته‌ای را در زندان‌های این کشور سپری کنم.

این در حالی بود که در این مدت هر شب کابوس می‌دیدم و فکر می‌کردم در زندان می‌میرم، اما بعد از چند هفته از ترکیه اخراج شدم و وقتی به فرودگاه امام خمینی رسیدم، ماموران پلیس ایران مرا دستگیر کردند.

بازپرس مهاجری بعد از شنیدن اعترافات متهم برای وی قرار قانونی صادر کرد و پرونده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

کد خبر 67027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز