به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وبسایت موتور۱، این موضوع احتمالا بر مدلهای آتی که هنوز عرضه نشدهاند تأثیر خواهد گذاشت، اما همچنین میتواند برد مدلهای موجود خود را افزایش دهد یا بهعنوان یک ارتقاء مستقل و یا بهعنوان بخشی از فیسلیفت آینده برای خودروهایی مانند ID.3، ID.4 و ID.5 و همچنین ID جدید Buzz بهکار گرفته شود.
در نمودار منتشر شده توسط فولکسواگن که مجموعهای از خودروهای برقی مبتنی بر پلتفرم MEB را نشان میدهد، ID Life و Aero B به عنوان مدلهایی که انتظار میرود تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار شوند، فهرست شدهاند.
به خاطر داشته باشید که عدد محدوده ادعا شده با توجه به چرخه تست WLTP محاسبه میشود، بنابراین در ایالات متحده، تعداد طبق EPA مطمئنا کمتر خواهد بود.
سازنده همچنین اعلام کرد که سرعت شارژ خودروهای برقی مجهز به MEB خود را به بیش از ۲۰۰ کیلو وات افزایش خواهد داد. در حال حاضر سریعترین سرعت شارژ برای پلتفرم MEB خود ۱۲۵ کیلو وات است و به عبارتی فولکس واگن قصد دارد آن را حدودا دو برابر کند.
عملکرد بهبودیافته نیز در دستور کار است و فولکسواگن میخواهد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سریعترین خودروهای الکتریکی چهارچرخ MEB خود را به کمتر از ۵.۵ ثانیه کاهش دهد.
در حال حاضر، VW ID.5 GTX با ۲۹۹ اسب بخار، شتاب بنچمارک را در ۶.۲ ثانیه انجام میدهد، بنابراین ما فرض میکنیم که قدرت خروجی ممکن است به حدود ۳۵۰ اسب بخار افزایش یابد تا ۰.۷ ثانیه کاهش در رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را شاهد باشیم.
پلتفرم MEB یکی از اولینها در نوع خود است که برای خودروهای برقی اختصاص داده شده است و فولکس واگن توسعه آن را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد. اولین خودروی تولیدی که زیربنایش این پلتفرم بود فولکس واگن ID.3 است. در حال حاضر ۹ مدل مختلف از آن استفاده میکنند و این منحصر به خود فولکس واگن نیست و اشکودا، سیات و آئودی را نیز شامل میشود.
نظر شما