معاون هماهنگی ارتش با اشاره به اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در صحن شورای شهر تهران گفت: ارتش جمهوری اسلامی در مواقع بحرانی از جمله سیل و زلزله نیز در کنار مردم بوده و خواهد بود.

دریادار سیاری

به گزارش همشهری آنلاین، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگی ارتش در پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران که به مناسبت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش در صحن شورا حضور پیدا کرد، ضمن تشکر از اقدامات شورای شهر تهران اظهار کرد: کار شما بسیار ارزشمند است و از این بابت قدردانی می‌شود.

او همچنین به ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۴۲ که امام بزرگوار قیام را آغاز کردند در نخستین سخنرانی خود جمله‌ای با عنوان «ای علمای اسلام و ای ارتشیان» فرمودند و در آن زمان تکیه امام بر علما و ارتش بود و در واقع از همان مقطع حضرت امام(ره) بر بدنه ارتش حساب ویژه‌ای را داشته بودند. بدنه ارتش جمهوری اسلامی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مشخصی را داشته است و ما شاهد همدلی و همبستگی ارتش با مردم بوده‌ایم.

بخشی از صحبت‌های دریادار حبیب‌الله سیاری را به گزارش تسنیم در ادامه بخوانید:

* حضرت امام در ۲۶ فروردین ماه در نامه‌ای علل و دلایل نام‌گذاری ۲۹ فروردین ماه را به عنوان روز ارتش مطرح کردند و از آن پس این روز به نام روز ارتش نام‌گذاری شده است. در آن زمان حضرت امام تاکید ویژه‌ای بر حفظ ارتش و بر این موضوع اصرار ویژه‌ای داشتند و خوشبختانه این مسئله عملیاتی شد و از ۲۹ فروردین ۵۸ تا به امروز ما شاهد اقتدار ارتش در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم.

*اسلامی بودن،‌ ولایی بودن، مردمی بودن، خودکفایی، انضباط، سادگی، اقتدار و تدافعی بودن از جمله ۸ ویژگی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و در طی این مدت این ۸ ویژگی در ارتش جاری و ساری بوده است.

*هم‌اکنون صنایع پرقدرت و شرکت‌های دانش‌بنیان در نیروی زمینی ارتش فعالیت دارند و ما در این مجموعه شاهد ساخت تانک، توپ، سلاح‌های دسته‌جمعی و هواپیما هستیم. همچنین سامانه‌های پدافندی هوایی از مواردی است که به صورت جدی پیگیری شده و تعداد بسیاری از این سامانه‌ها ساخته شده است.هم‌اکنون در ارتباط با ساخت سلاح و نیازمندی‌های دفاعی کشور روی پای خود ایستاده‌ایم. ارتش جمهوری اسلامی هم‌اکنون دارای نیروی انسانی جوان است. همچنین موضوع آرامش و استانداردهای جهانی از مواردی است که به صورت ویژه پیگیری و عملیاتی می‌شود.

*ارتش جمهوری اسلامی در مواقع بحرانی از جمله سیل و زلزله نیز در کنار مردم بوده و هست.

کد خبر 670907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha