مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: مردم می‌توانند هرگونه اضافه پرداخت یا درخواست برای مبلغ اضافی ازسوی پزشکان را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند و مطمئن باشند که پیگیری می‌کنیم.

پزشک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبدا، علیرضا رحیم‌نیا مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در مورد پدیده زیرمیزی و تخلف معدودی از پزشکان اظهار کرد: تعداد پزشکانی که ممکن است درخواست زیرمیزی کنند، نسبت به جمعیت جامعه پزشکی بسیار محدود است. با این حال، معاونان درمان دانشگاه‌ها و سازمان نظام پزشکی با همین تعداد هم برخورد قانونی خواهد شد.

وی اظهار داشت: پدیده زیرمیزی بیشتر به پزشکانی مربوط می‌شود که جراحی‌ها را انجام می‌دهند؛ مردم باید بدانند که بهترین راهکار، محدود کردن فعالیت این افراد است. ما در بیشتر رشته‌ها پزشکان خوشنامی داریم که اعمال جراحی را با تعرفه‌های دولتی انجام می‌دهند و بیمار هزینه اضافی پرداخت نمی‌کند.  

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تصریح کرد: هموطنان می‌توانند گزارش موارد را به داخلی ٥ سامانه ١٩٠ اطلاع دهند. این سامانه توسط اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و اداره نظارت بر درمان معاونت درمان، رصد می‌شود.

رحیم‌نیا تاکید کرد: پزشکان خاطی علاوه بر اینکه هزینه اضافی را برمی‌گردانند، به تعزیرات نیز معرفی می‌شوند و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

کد خبر 670989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • farhad IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    بنظرم اسامی پزشکانی که زیر میزی نمیگیرند رو باید اعلام کرد و تقدیر کرد چون متاسفانه تقریبا همه دیگه دارند میگیرند
  • FR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    خواندن این تیتر خجالت اور است برای جامعه پزشکی!!
  • رحمان IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    اون وقت دیگه درست وحسابی طبابت نمی کنن یا شایدم مارو.....