«نیویورک پست» روز سه‌شنبه به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که ایلان ماسک مایل است بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار از پول خود را برای خصوصی کردن شرکت توییتر سرمایه‌گذاری کند.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این گزارش، این میلیاردر که دومین سهامدار بزرگ توییتر با ۹.۱ درصد سهام محسوب می‌شود، قصد دارد یک پیشنهاد مناقصه را در حدود ۱۰ روز دیگر راه‌اندازی کند و بر اساس این گزارش، از مورگان استنلی برای افزایش ۱۰ میلیارد دلار دیگر استفاده کرده است.

نیویورک پست گزارش داد که ماسک که همچنین مدیرعامل شرکت تسلا نیز است، امکان دارد در صورت لزوم در برابر سهام فعلی خود وام بگیرد؛ اقدامی که احتمالا می‌تواند چندین میلیارد دلار اضافی به همراه داشته باشد.

این شرکت رسانه‌ای اجتماعی هفته گذشته برای محافظت از خود در برابر پیشنهاد خرید ۴۳ میلیارد دلاری ماسک، یک «قرص سمی» (حقوق کوتاه مدت سهامداران) را اتخاذ کرد. در این طرح، به سهامداران خرد اجازه داده می‌شود، سهام شرکت را با تخفیف خریداری کنند.

افراد آشنا به این موضوع روز دوشنبه بدون نام بردن از شرکت به رویترز گفتند، «شرکت‌های سهام خصوصی» بیشتری برای شرکت در معامله‌ای برای توییتر ابراز علاقه کرده‌اند.

این علاقه پس از آن پدید آمد که توما براوو، یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی متمرکز بر فناوری، هفته گذشته با پلتفرم رسانه اجتماعی تماس گرفت تا خریدی را بررسی کند که پیشنهاد ماسک را به چالش می‌کشد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران، تحلیلگران و بانکداران سرمایه‌گذار، انتظار دارند هیات مدیره توییتر پیشنهاد ماسک را در روزهای آینده رد و آن را ناکافی اعلام کند.

سهام توییتر در معاملات بعدازظهر دیروز با ۱.۶ درصد کاهش به ۴۷.۶۹ دلار رسید که بسیار کمتر از پیشنهاد ۵۴.۲۰ دلاری ماسک بود.

کد خبر 671106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha