همشهری آنلاین: رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران با محکومیت اقدام جنایتکارانه بالگردهای آمریکایی در به خاک و خون کشیدن شماری از مردم سوریه تصریح کرد: این اعمال کور و بی‌هدف بار دیگر نشان داد که دولت آمریکا در منطقه هیچ پایگاهی ندارد و شکست خورده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ آقای محمود احمدی ‌نژاد در گفت‌ وگوی تلفنی با بشار اسد، رئیس ‌جمهور سوریه با ابلاغ سلام گرم دولت و ملت ایران به دولت و ملت سوریه گفت: دشمنان همواره با اقدامات خود باعث لطف و خیر برای مسلمانان و مؤمنان می‌شوند؛ آمریکا با عمل وحشیانه خود اشتباه دیگری مرتکب شد و بدین‌گونه ملت و دولت سوریه در راه دفاع از وطن، اقتدار خود را مستحکم ‌تر از همیشه به رخ بدخواهان نشان دادند.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه ملت‌ها و دولت‌های منطقه و جهان با توجه به سیاست‌ها و اقدامات واشنگتن خواستار خروج آمریکا از خاورمیانه هستند، یادآور شد: البته این حاصل وحدت، تدبیر و ایستادگی دولت‌ها و ملت‌های منطقه از جمله ایران و سوریه است که باید تا پیروزی نهایی از آن پاسداری شود.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه ما به تدبیر و حکمت برادران خود در سوریه اعتماد کامل داریم، تصریح کرد: به فضل الهی پیروزی‌های بزرگتری در راه است و دولت و ملت ایران تا آخر در کنار برادران خود در سوریه خواهد بود.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هم در این گفت‌وگوی تلفنی با تشکر و قدردانی از مواضع دولت و ملت ایران، دشمنان مسلمان را احمق خواند و گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند با این اعمال ضربه‌ای به ملت سوریه بزنند اما این کار آنها وحدت ملی 20 میلیون سوری را بیش از پیش تحکیم بخشید و این ضربه به خود آنها برگشت و البته این آخرین برگ‌های بی‌اثری است که دولت رو به اضمحلال بوش برای نجات خود رو می‌کند.

رئیس‌جمهور سوریه تصریح کرد: همه این اقدامات کور باعث شده که از مدتی پیش شاهدیم بین دولت آمریکا و همپیمانان اروپایی‌اش فاصله زیادی افتاده است و آنها از سیاست‌های واشنگتن ناراحت هستند.

بشار اسدتأکید کرد: البته اوضاع منطقه و جهان نشان می‌دهد که ملت‌ها و دولت‌های ایران و سوریه بر حق بوده‌اند و با برادری و وحدت بیشتر به این راه حق ادامه می‌دهیم.

کد خبر 67129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز