نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در واکنش به برخی اتفاقات و جریانات سیاسی و اجتماعی روز واکنش نشان داده و در صفحات شخصی خود در توئیتر، مطالبی را منتشر کردند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین، این مطالب دایره گسترده‌ای از محتواهای مختلف در واکنش به کاهش داوطلبان مرد کنکور سراسری، رفع حصر، درگذشت همسر آیت‌الله جوادی آملی و حتی ادامه ماجرای سفر اعضای خانواده رئیس مجلس به ترکیه را در بر می‌گرفت.

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز هست، در توئیتر خود به مساله داوطلبان کنکور اشاره کرد و نوشت: «کاهش معنادار داوطلبان مرد در کنکور نشان می‌دهد ما نه تنها در سطح ابتدایی و متوسطه، بلکه حتی در سطح آموزش عالی هم به مهارت آموزی اهمیت نداده‌ایم. امروز یک جوان ترجیح می‌دهد به جای فراگیری علوم قدیمی و غیرکاربردی در دانشگاه مستقیم به سراغ کسب مهارت‌های مفید در بازار کار برود.»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی هم در صفحه توئیتر خود به مساله رفع حصر سران فتنه اشاره کرد و با انتشار تصاویر کوچه اختر و مجلس دورهمی برخی اصلاح‌طلبان نوشت: «حصری که نبود... حصری که نیست.»

حسن شجاعی، ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل نود هم به پراکندگی حساب‌های شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اشاره کرد و نوشت: «عدم تمرکز حساب شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از طریق خزانه داری کل، امکان نظارت پذیری را کاهش داده است. بانک مرکزی بر اساس قانون بودجه مکلف است تا پایان اردیبهشت، حساب های این شرکت در بانک های تجاری را مسدود کند. کمیسیون اصل نود پی‌گیر اجرای کامل این حکم قانونی است.»

فاطمه قاسم‌پور، ‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی هم با بازنشر توئیتی درباره درگذشت همسر آیت‌الله جوادی آملی و تکریم ایشان نسبت به همسرشان به حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) اشاره کرد و نوشت: «پیامبر اکرم (ص): ما أَکرَمَ النِّساءَ إلاّ کَریمٌ»

مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس هم که هر از گاهی با توئیت‌های خود خبرساز می‌شود، نوشت: «اشتغال مولد منحصر به استخدام دولتی نمی‌شود بویژه که در کشور ما بر اثر تورم شدید کارمندی، نود درصد بودجه صرف هزینه‌های جاری می‌شود.»

مسلم صالحی، ‏‏‏‏نماینده مردم اقلید و یکی از اعضای کمسیون اقتصادی مجلس و رئیس فراکسیون حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی هم در توئیتر خود نوشت: «هیچ مصلحتی بالاتر از اجرای قانون نیست، خواسته به حق مدافعان سلامت در آزمون دستیاری، بروز رسانی منابع و اجرای قانون است. در صورت تخلفِ وزارت بهداشت از اجرای آن، مجلس شورای اسلامی قاطعانه با متخلفان برخورد خواهد کرد. مصوبه‌سازی و نقض رای دیوان عدالت توسط وزارت بهداشت قابل قبول نیست.»

واکنش به تخریب چهره رئیس مجلس

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز و رئیس فراکسیون راهبردی مجلس اما به مساله تخریب چهره رئیس مجلس با مستمسک قراردادن سفر خانواده محمدباقر قالیباف به یکی از کشورهای همسایه پرداخت و در توئیتر خود نوشت: «تخریب چهره‌های انقلابی و خدوم، از ترفندهای قدیمی نخ‌نمایی است که همواره به‌منظور ضربه زدن به انقلاب و مأیوس نمودن مردم عزیز انجام می‌گیرد و غافلند که ملت قدرشناس و آگاه ایران، قدر و منزلت مردان عرصه جهاد و خدمت همچون دکتر قالیباف را بخوبی می‌دانند.... و هرگز با یک اتفاق پیش آمده، سابقه درخشان و خدمات ماندگارشان را فراموش نمی‌کنند.» او برای این توئیت خود از هشتگ #قالیباف_مرد_جهاد_و_خدمت استفاده کرد.

سید علی موسوی، ‏‏‏‏‏نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارک شهر در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای درحال توسعه هم به مساله تخریب چهره محمدباقر قالیباف پرداخت و نوشت: «حساسیت افکار عمومی نسبت به اشکالات سبک زندگی و خانوادگی مسئولان کاملا درست و بجاست اما این حجم از هجمه غیر منصفانه و برنامه ریزی شده جریانهای بودار و سودار علیه شخصیت انقلابی و مدیر جهادی "جناب آقای دکتر قالیباف" از سر عدالتخواهی نیست!» او هم برای این توئیت خود از هشتگ‌های  #مدیریت_جهادی و #قالیباف استفاده کرد.

کد خبر 672597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قباد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    10 0
    مردم فکر نان شب ، بیکاری فرزندان ، نبود نشاط هستند ، نماینده مجلس حقوق میگیره هشتک برای نوه بدنیا نیامده بگذاره . از اشک و اه مردم بترسید
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    8 0
    توجیح فساد باعث اشاعه بیشتر آن میشود،،،