مسکو هشدار داد در صورتی که بریتانیا به کمک به اوکراین برای حملات به اهدافی درون روسیه ادامه دهد، «پاسخ متناسب» فوری دریافت خواهد کرد.

soldiers

به  گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این هشدار مسکو به دنبال سخنان جیمز هیپی، وزیر مشاور نیروهای مسلح بریتانیا اعلام می‌شود که در مصاحبه‌ای گفته بود بریتانیا از نیروهای اوکراینی که به حملاتی درون قلمرو روسیه دست بزنند، حمایت می‌کند و استفاده اوکراین از سلاح‌های اهدایی بریتانیا برای این منظور هم «لزوما مشکلی ندارد».

وزارت دفاع روسیه در پاسخ به این اظهارات اعلام کرد: «مایل هستیم بر تحریک مستقیم رژیم اوکراین بوسیله لندن به انجام چنین اقداماتی تاکید بگذاریم، اگر چنین اقداماتی به اجرا درآیند، فورا به پاسخ متناسب ما منتهی خواهند شد.»

«اگر همانطور که هشدار دادیم، نیروهای مسلح روسیه در آمادگی همیشگی برای انجام حملات تلافی‌جویانه دوربرد با دقت بالا بر مراکز تصمیم‌گیری در کی‌یف هستند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت اگر چنین حملاتی انجام شوند، در صورت حضور نمایندگانی از یک کشور معین غربی در مراکز تصمیم‌گیری اوکراین لزوما مشکلی ندارد.

جیمز هیپی در مصاحبه‌اش گفته بود حمله اوکراین به خطوط تدارکاتی و منابع سوخت کاملا مشروع است و تایید کرده بود که سلاح‌هایی کشورهای غربی در اختیار اوکراین گذاشته‌اند، اکنون برد لازم برای چنین حملاتی درون روسیه را در اختیار می‌گذارد.

کد خبر 672633

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha