وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که با استفاده از یک زیردریایی در دریای سیاه با موشک‌های هدایت‌شونده «کالیبر» به اهداف نظامی در اوکراین حمله کرده است.

cruising capacity

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینترفکس وزارت دفاع روسیه اعلام کرد خدمه‌ی یک زیردریایی دیزلی--الکتریکی از ناوگان دریای سیاه روسیه موشک‌های هدایت‌شونده «کالیبر» را به سوی اهداف تعیین‌شده نظامی در اوکراین شلیک کردند.

این نخستین بار است که روسیه استفاده از ناوگان زیردریایی‌اش را در حمله به اوکراین اعلام می‌کند.

ناوگان دریای سیاه دارای شش زیردریایی دیزلی Project 636.3 (شکل بهبود یافته زیردریایی‌های کلاس «کیلو») است که به مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده ضد سطح «کالیبر» هستند. این زیردریایی‌ها ۵۲ نفر خدمه دارند و می‌توانند تا ۴۵ روز به طور مداوم در دریا بمانند.

وزارت دفاع روسیه ویدئویی را منتشر کرد که شلیک پی‌درپی موشک‌های «کالیبر» را نشان می‌دهد که از دریا بیرون می‌آیند و در افق اوج می‌گیرند تا به آنچه به گفته این وزارت اهداف نظامی اوکراینی است، اصابت کنند.

کد خبر 673241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ناصر IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    7 85
    کاش یکی از این موشکها به کاخ کرملین بخوره تا پوتین جنایتکار کمی به خودش بیاد و از دیوونه بازی دست بکشه !!!! ننگ بر جنگ و جنگ طلب
  • شهلا IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 91
    خدا لعنت کند روسیه و همدستانش را
  • مرید IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 96
    مرگ برپوووووتین که هیچ دینی نداردووسطجهنم جاشه چون مشتری نفت ما راطور میکند ودربرجام همدست امریکای جهان خوار است کسی که به خدا متعقد نیست پوتین است.