همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: تمامی خودروهای بالای مدل 56 که فاقد پلاک ملی هستند، کارت سوختشان ابطال شده است.

سرتیپ دوم پاسدار محمد رویانیان  دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده لازم بود این خودروها تاکنون نسبت به تعویض پلاک خود اقدام کنند .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: دو هزار نقطه حادثه‌خیز در شعاع 30 کیلومتری شهرها وجود دارند که به نقاط مرگ جاده‌های کشور تبدیل شده‌اند.

رویانیان درباره ایمنی راه‌های کشور گفت: دو هزار نقطه حادثه‌خیز و شعاع 30 کیلومتری شهرها به عنوان نقاط مرگ جاده‌ها هستند که بیشترین کشته‌های تصادفات در این نقاط رخ می‌دهد و وزارت راه مکلف شده است، تا سال 1390 نسبت به نصب تابلو و اطلاع‌رسانی و رفع نقص این نقاط اقدام کند.

وی با اشاره به این که وزارت راه همچنین مکلف شده، نسبت به توسعه شبکه ریلی اقدام کند، افزود: جاده‌های ما واقعا ظرفیت ندارند، چرا که جاده‌ای که 70 سال قبل ساخته شده و الان 20 برابر ظرفیت ساخت خود در آن خودرو تردد می‌کند، به هیچ عنوان بیش از این ظرفیت ندارد. 

رئیس راهور ناجا با اشاره به این که هم اکنون حمل و نقل ریلی برون شهری در کشور چهار درصد جا به جایی را تشکیل می‌دهد، افزود: وزارت راه مکلف شده است این رقم را به 18 درصد افزایش دهد. همچنین در بخش ریلی بار نیز این رقم باید از 1/7 درصد به 30 درصد افزایش یابد. 

وی با اشاره به این که وزارت بهداشت موظف شده بود، طرح جامع فوریت‌های پزشکی را ارائه کند، افزود: این طرح هم اکنون از سوی وزارت بهداشت ارائه شده و پلیس در حال بررسی این طرح است.

رییس راهور ناجا تاکید کرد: بر اساس طرح جامع فوریت‌های پزشکی، تعداد کشته‌های بعد از تصادف به نصف کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به برخی اظهارات انجام شده در زمینه کم‌کاری در فرهنگ‌سازی ترافیک در کشور گفت: هشت میلیون دانش‌آموز، دو سال است که همیار پلیس شده‌اند، بحث ترافیک در کتب درسی رفته و 500 هزار معلم نیز آموزش ترافیک می‌بینند. از سوی دیگر اقدامات رسانه‌ها، مطبوعات و رسانه ملی نیز در بحث ترافیک بسیار چشمگیر بوده به شکلی که رفتار ترافیکی مردم طی چند سال گذشته حدود 30 درصد بهبود یافته است.

وی همچنین از توافق جدید با وزارت راه خبر داد و گفت: بر این اساس مقرر شده است، لاین اضطراری در آزادراه‌ها ساماندهی شده و از این پس اجازه تردد خودروها در این لاین داده نشود.

رئیس راهور ناجا درباره ترافیک تهران گفت: سال‌های متمادی زیرساخت‌های تهران توسعه نیافته و برای مدیریت ترافیک کاری انجام نشده است.

وی با تاکید بر این که باید به دنبال ترکیب سیستم حمل و نقل ریلی در تهران باشیم، گفت: باید موضوعات تخصصی بررسی شوند تا حل شوند، چرا که اگر موضوع حمل و نقل ریلی سیاسی شود، دیگر قابل حل نیست.

رئیس راهور ناجا با اشاره به این که هم اکنون سهم تاکسی در تهران 22 درصد از حمل و نقل عمومی است، افزود: این در حالی است که بر اساس قانون حمل و نقل و سوخت کشور این رقم باید تا سال 1391 به 20 درصد برسد.

وی گفت: علی رغم این که هم اکنون بیش از حد تاکسی در تهران داریم، مردم متاسفانه طعم خوش تاکسیرانی را نمی‌چشند.

رئیس راهور ناجا افزود: تاکسیرانی باید کمک کند تا وضعیت تاکسی‌ها در تهران سامان یابد، از سوی دیگر ستاد حمل و نقل و سوخت کشور و دولت نیز در این زمینه کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر سهم اتوبوسرانی در تهران از حمل و نقل عمومی، 17 درصد است، گفت: این رقم باید به 25 درصد افزایش یابد.

رئیس راهور ناجا افزود: برای کمک به شهرداری تهران و شهروندان آماده‌ایم تا زمانی که مترو به حد قابل قبول توسعه یابد، نسبت به تقویت ناوگان اتوبوسرانی حتی بیش از میزان تعیین شده اقدام کنیم، به شکلی که ستاد حمل و نقل و سوخت کشور حاضر است، سهم اتوبوس‌ها را به 35 درصد افزایش دهد.

وی تاکید کرد: تمام کارشناسان اعلام کردند، اگر حمل و نقل عمومی درست مدیریت شود می‌توان ترافیک را کاهش داد.

رییس راهور ناجا با اشاره به این که کمیته‌ای در وزارت کشور برای موضوع حمل و نقل و ترافیک تهران تشکیل می‌شود، افزود: وزارت کشور نیز موظف شده است، طرح توسعه و ارتقای کیفیت شهری را تا یک ماه آینده به ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت ارایه کند.

کد خبر 67384

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز