وزارت خارجه روسیه در ادامه جدال لفظی پس از اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه درباره «ریشه یهودی» هیتلر، اسرائیل را متهم کرد که از نئونازی‌ها در اوکراین حمایت می‌کند.

Lavrov

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل روز دوشنبه در واکنش به اظهارات لاوروف آنها را دروغی «نابخشودنی» برای کوچک شمردن «هولوکاست» نامید و رهبران چند کشور غربی نیز این اظهارات را محکوم کرد. زلنسکی هم روسیه را به فراموش کردن درس‌های جنگ جهانی دوم متهم کرد.

این اظهارات لاوروف در مصاحبه‌ای در پاسخ به این پرسش بود که چگونه هدف اعلام‌شده روسیه از حمله به اوکراین «نازی‌زدایی» از این کشور است، در حالیکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور خودش یهودی است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه سخنان یائیر لاپید را «ضد- تاریخی» خواند و گفت این سخنان «تا حد زیادی توضیح می‌دهد که چرا دولت فعلی اسرائیل از رژیم نئونازی در کی‌یف حمایت می‌کند.»

این بیانیه دوباره بر نکته بیان‌شده بوسیله لاوروف تاکید می‌کند که ریشه‌های یهودی زلنسکی تناقضی با سلطه نئونازی‌ها در اوکراین ندارد.

در این بیانیه آمده است:‌«ضدیهودی‌گری در زندگی روزمره و در سیاست در اوکراین متوقف نمی‌شود و بر عکس دارد پروبال می‌گیرد.»

اسرائیل به دنبال حمله روسیه در ماه فوریه به اوکراین از اوکراین حمایت کرد؛ اما از آنجایی که نگران آسیب‌دیدن روابط با روسیه بود که یک کارگزار قدرت در کشور همسایه‌اش سوریه است، در ابتدا از انتقاد مستقیم از مسکو و اعمال تحریم رسمی بر ضد اولیگارش‌های روسی خودداری کرد.

اما روابط این دو، پس از سخنان ماه پیش لاپید که در آن روسیه به ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین متهم کرده بود، زیر فشار قرار گرفت.

کد خبر 674111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha