طرحی در مجلس سنای آمریکا برای حفظ تحریم‌ها علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف محدود کردن همکاری‌های پکن - تهران، تصویب شد.

ایران و آمریکا

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه طرحی را با هدف حفظ تحریم‌های «مرتبط با تروریسم» علیه جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد.

این طرح که با پیشنهاد «تد کروز» سناتور تندروی ضد ایرانی ارائه شده بود، با ۸۶ رأی مثبت و ۱۲ رأی منفی تصویب شد تا یکی دیگر از اهداف آن یعنی محدود کردن همکاری چین با ایران محدود شود.

کروز طی سخنرانی در جلسه امشب مجلس سنا برای مجاب کردن سناتورها به دادن رأی مثبت به این طرح ضد ایرانی، مدعی شد: «ایران اولین حامی تروریسم دولتی در جهان است... اگر شما از تحریم‌های تروریستی بر سپاه حمایت می‌کنید، باید رأی مثبت دهید».

رسانه‌های آمریکایی نیز در این‌باره نوشتند: «یکی از پیشنهادهایی که راب مالی، نماینده آمریکا در امور ایران و سرپرست تیم مذاکره‌کننده در وین، به طرف ایرانی برای بازگشت به توافق هسته‌ای داده بود، برداشتن تحریم‌های مرتبط با تروریسم بر بانک مرکزی ایران بود».

مجلس سنای آمریکا ۱۰۰ کرسی دارد که در این دوره ۵۰ کرسی متعلق به جمهوری‌خواهان، ۴۸ کرسی متعلق به دموکرات‌ها و ۲ کرسی متعلق به مستقل‌ها است. طبق نتیجه منتشر شده از رأی‌گیری درباره این طرح، فقط ۱۲ سناتور دموکرات به این طرح رأی منفی داده و ۳۹ دموکرات دیگر از آن حمایت کردند.

رأی مثبت سناتورهای آمریکایی به حفظ تحریم‌های بانک مرکزی ایران با هدف محدود کردن همکاری‌های پکن-تهران در حالی است که دولت «جو بایدن» مدعی است با حضور در مذاکرات وین قصد دارد به‌صورت متقابل با ایران به توافق هسته‌ای بازگردد. اما ایران تأکید دارد رفع تمام تحریم‌ها شرط لازم برای بازگشت به برجام است.

تصویب تحریمی سخت و عجیب علیه ایران | جزئیات اقدام جدید آمریکا علیه ایران

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه ضمن غیرقابل قبول دانستن افزایش سرعت برنامه هسته‌ای ایران، گفته بود برای سناریوی شکست مذاکرات با ایران آماده‌اند. 

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند. یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است. یکی از انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.

این در حالی است که دیپلمات‌های غربی گفته‌اند که مقامات اروپایی در حال آماده شدن برای اعمال یک فشار جدید به منظور نجات توافق هسته‌ای با ایران هستند و پیشنهادشان فرستادن مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به تهران در تلاش برای خروج از «بن‌بست کنونی» در مذاکرات است.

این منابع خبر داده بودند «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، به همتایان ایرانی خود گفته که آماده است به تهران بازگردد تا راهی برای عبور از بن‌بست باز شود. طبق این گزارش، ایران تاکنون با دعوت از وی، به این پیشنهاد پاسخ نداده است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران امروز در مصاحبه‌ای گفت: «مذاکرات وین متوقف نشده، بلکه در روندی دیگر به منظور رفع تحریم‌های یک‌جانبه تحمیلی علیه ما و از طریق تبادل پیام‌های مکتوب با آمریکایی‌ها به‌واسطه نماینده اتحادیه اروپا ادامه دارد.»

کد خبر 674271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 67
  • جلال IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    ایران باید از انفعال خارج بشه و با هر تحریم جدید ۱۰ درصد به غنای اورانیوم خودش اضافه کنه به امید خدا و روزی که ما هم بازدارنده ترین سلاح ها رو در اختیار داشته باشیم
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      24 42
      به نظر میرسد بخش بزرگی از حاکمیت امریکا تحت نفوذ صهیونیستها قرار دارد وبه این دلیل چشمان خود را به روی روند حوادث و واقعیتهای موجود جهانی بسته باشند ودر واقع عرصه را به روی خود ومتحدان اروپایی خود می بندندولزومی به پاسخ دادن شایدنباشد فقط باید صبرراهبردی درپیش بگیریم
    • گرگانی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      38 16
      آفرین فقط باید مراقب باشیم یکی مثل کره شمالی نشویم. و بتوانیم در جهان و منطقه نقش اقتصادی و سیاسی خود را داشته باشیم.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      12 6
      خودت باید از انفعال خارج بشی
    • شهروند IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      8 1
      جونم من نفست
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      5 15
      خوشبختانه ما در موضوع قدرت نظامی کم و کسری خاصی نداریم و کسی هم جرئت نگاه چپ کردن به ما رو نداره.پس بهتره موضوعات دیگری در اولویت باشن...
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    غنی سازی باید صددرصد بشود تا این جنایتکاران تنبیه بشوند امریکا در حال پاشیدن است دست به هر جنایتی علیه ملت های جهان می زند
    • ملت ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      84 16
      الان کره شمالی که بمب هسته ای داره چی داره؟ ما باید راهی رو پیدا کنیم که از این بن بست خارج بشیم..
    • متین IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      95 22
      چی میزنین داداش در حال پاشیدن است /شما یا به مسئولین وصلی یا جیبت پره ..وضعیت مردم رو نمیبینی .گور پدر انرژی هسته ای یه بچه دارم دوتا جا کار می کنم به خرجم نمی رسم
    • ویسی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      75 15
      شما گرسنه نیستید نمی توانی سخنگوی 90درصد مردم باشی
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      65 4
      آخه چقدر توهم؟؟
    • احمد IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      3 0
      ۸ سال با اون دولت و برجام سر کار بودیم تا حالا هم یک سال با برجام سر کاریم تا ببینیم بعدش چی میشه
  • یک باز نشسته IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    77 2
    آقا ترا بخدا از این بازیها دست بردارید مرگ یکبار شیون یکبار ، یا توافق کنید یا کلا ول کنید و مردم را اینقدر عصبی و در انتظار نگه ندارید.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      21 6
      ای تحریم ها ما را دریابید که نوش دارو هم خبری نیست
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    71 10
    روسیه نمیذاره ما سلاح اتمی داشته باشیم چون واسسه خودش تهدیده.الکی ملت ایران رو زیر فشار نزارین
  • فرزاد IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    18 45
    غنی سازی رابه ۹۰ درصد برسونید
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      10 11
      ده درصد تخفیف دادی برای روز مبادا . چقدر تو منصفی . نمیدونی که آمریکا از همون ده درصد بقیه‌اش می‌ترسه پس درخواستت را عوض کن و صدرصد ش کن شاید آبی گرم شد .
  • JP ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    49 23
    سیاستمداربرجسته ایرانی(دکترظریف)درزمان مسئولیتش گفت مهم نیست در کدام دولت توافق صورت گیرد،هرآن ممکن است شرایط تغییرکند بگذارید الان که همه چیز مهیاست توافق تحقق یابد اما متاسفانه ...
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    12 2
    برای اصلاحات عجیبه ؟ نوشتین طرحی عجیب ؟
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      6 6
      عجب سیاستمدار برجسته ای که حتی یکبار متن برجام رو نخونده بود.
  • FR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    12 28
    ما میگیم دنبال سلاح هسته ای نیستیم اونها با خیال راحت تحریم ها رو بیشتر میکنند. از چند ماه پیش که سرویس اطلاعاتی آمریکا گزارشی رو منتشر کرد که ایران دنبال سلاح هسته ای نیست آمریکاییها کم کم از مذاکرات فاصله گرفتند
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      23 6
      یعنی اگر بمب اتم داشته باشیم تحریم برداشته میشه
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      21 11
      تجربه ثابت کرده که باید قوی باشی تا دشمن بترسه،اگر عزیزان نیرو های مسلح اقدام به ساخت و رونمایی از یه موشک قاره پیما و یه زیردریایی اتمی بکنن یکم حساب کار میاد دستشون.
  • عبدالله IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    13 25
    برای بازدارندگی و کم کردن روی دشمن پر رو باید در فتوای تحریم سلاح اتمی تجدید نظر شود. اگر ایران به این سمت حرکت کند دشمن خود بخود سر عقل می‌آید و دست از لجاجت بر میدارد.
  • بیژن کیا IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    12 21
    امریکائی ها با سخت تر کردن شرایط به این نکته توجه ندارند که شرق را مقابل خود قرارخواهند داد. ایران . روسیه . چین. این عملکرد امریکائی ها در درازمدت خطای فاحش راهبردی است برای آنان.
  • دادا IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    11 34
    اگر نمایندگان مذاکره کننده ایران یک کمی عرضه خودشان را نشان میدادند کار به اینجا نمیکشید الان وقت ان رسیده غنی سازی را به صد در صد برسانیم انوقت امریکا و به قول خودش شرکایش چه غلطی میکنند چرا باید به ان کثافتها التماس کرد انها باید التماس بکنند که تمام منافع انها در تیر رس ما قرار گرفته و قدرت ان را هم بحول قوه پروردگار داریم از هیچ قدرتی هم واهمه نداریم
  • عیوضی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    13 29
    برای کوشمالی سناتورهای تروریست آمریکا ی جنایتگار کاو چران ایران باید غنی سازی را صدرصد کند آنها مثل سک فقط عوعوکنند.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    35 13
    ان پائین دو تا کامنت در جهت غنی سازی خوندم که فکر میکنم هر دو کامنت از یه نفر با کلی امتیاز منفی بود ، باید پرسید از جنگ و خونریزی و بمب اتم و غنی سازی چی دیدید شماها ؟؟ جیب پر پولتان که حتما دارید نمیگذاره سایر مشکلات وابسته به این مسئله رو ببینید ، اینها دارن راهی رو میرن که خودشون میخوان نه ملت ، ملت با هر تحریم بشدت فقیرتر میشن ، اینها دنبال فحش دادن به آمریکا و اسلافش هستن ، یعنی دارن از داخل کاری میکنند که خارجی ها هر چی به فکرشون میرسه رو یه شبه تحریم کنند ، مذاکرات وین که کلا" تعطیله ، از اولش هم قرار نبود از سمت داخل کاری بشه که تحریم ها رو بردارن و هر روز هم یه چیز جدید میخوان که کلا" در تحریم رو ببندن ، نمیدونم از تحریم کشور در همه ابعاد چی گیرشون میاد ؟ اون چیزی که من و سایر مردم داریم میبینیم فشار حداکثری گرانی از ریزترین مسائل زندگی تا کلان ترین اونه ، خود حضرات هیچ مشکلی ندارن ولی سوال اینه که گوش شنیدن و چشم دیدن هم ندارند ؟
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    14 30
    تنها را بن بست داشتن بمب هسته ای است باید ایران سلاح هسته ای اعلام وازمایش شود واز تنگه هرمز عوارض دریافت کنیم
  • US ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    10 41
    ایران باید پشت آمریکا را در اوکراین زمین بزند
  • احسان IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    9 44
    ماملت امام حسین علیه السلام هستیم وزیربار ذلت وحقارت آمریکا نخواهیم رفت،دشمن اگرفشار بیاورد سراسر ایران کربلا خواهد شد،البته مردم ودولت باید دست سوداگران داخلی وواسطه ها راکوتاه کنند وخواهان مبارزه بافساد اقتصادی واداری به ‌پاخیزند
    • Ali IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      9 0
      یعنی چکار کند؟
  • جم IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    8 37
    یک راه حل مناسب این است که با تبدیل یوان چین به پول مشترک قدرت های شرقی ( ایران . روسیه و چین) ضربه ی مهلکی به دلار وارد کنیم به طور حتم کشورهایی نظیر ونزوئلا و کره. شمالی به این اتحاد خواهند پیوست. تا زمانی که از یوغ دلار رعا نشویم ارباب آمریکا خواهد بود.
  • شریف IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    10 26
    جالبه وتاسف آوراینکه آمریکایی هاهمه جوره تحریممون کردن فقط فیلمهاوسریالهاشون،تورسانه ملی تاخت وتازمیکنن. اونم باصرف میلیاردهادلاربی زبون
  • حسن IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    5 30
    ترس آمریکا از ساخت بمب اتمی توسط ما نیست ترس آمریکا از استقلال و ایستادگی ما وتاثیرات مقاومت ما روی مردم سایر کشورهاست
  • داریوش IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    29 6
    مطمئن باشید همین چین و روسیه هم اجازه ساخت سلاح بازدارنده به ایران را نمی دهند فقط کشور در انزا رفته و ملت له شدند و تعدادی کاسبان تحریم روز به روز پولدارتر میشوند
  • محتشم IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    7 12
    بدون توجه به یاوه های هویج چماق باید طرح ملی با کمک مردم بدون کار غیر قانونی (در آستانه هسته ای ) وجاذبه ودافعه با انجام اقتصاد خود کفا و توسعه حد وسع با فعال کردن مدارس و دانشکاه پیش بریم. از مهندسی آموزش و پرورش غافل نشویم که کشور را از نظر تخصصی، عملیاتی و فرهنگی آماده می کند. و در ضمن برای تخریب نشدن زیر ساخت کشور از دوستان نیابتی بدون زیر ساخت جهت فشار بر دشمن مشترک استفاده کنیم .
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    3 31
    فقط باید با ساخت بمب اتمی جوابشان را بدهیم.فقط بمب بمب بمب بمب بمب بمب بمب بمب بمب اتمی
    • مهدی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      7 0
      خدایش خودت فهمیدی چی گفتی!!!
  • علی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    2 36
    تحریم های به اصطلاح فلج کننده آن دیوانه بجای نرسید اگر غلطی دیگر که می توانید انجام دهید ما همان حرف امام عظیم الشانمان را می زنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند انشاالله
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      6 0
      ظاهرا قبل اینکه نون ده برابر شه، حقوق تو سی برابر شده
  • علی اصغر IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    4 24
    با سلام و دردود خداوند بر شهیدان راه خدا و شنهای طبس و لعنت خدا بر جهانخواران و استعمارگران الخصوص امریکای جنایتکار سر دسته ی غارتگران
  • رسول IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    12 0
    دستشان درد نکنه
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    5 22
    توافق با ذلت هرگز مرگ با غرور و عزت اخرش جنگ میشه خودش قاسم سلیمانی و دیگر دکترهای فیزیک را ترور میکنند ان وقت به سپاه میگویند تروریسم دفاع هم نباید کرد بشینیم بزنند تو سرمان انوقت ما هیچی نگیم ادم خوبی هستیم
  • ملک TR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    21 4
    ابراز نفرت، کینه، دشمنی، انتقام و غیره راه خروج از بن بست نیست! باید با عقل و منطق حاکم بر روابط دنيا مسائل را بررسی کرد! درغیر اینصورت موضوع پیچیده تر و دشوارتر خواهد شد!!
  • محمد جعفر سلیمی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    2 2
    محصول گیاهی بهترین روش هست. اما تتو با دستگاه احتما سرطان پوست را چند برابر میکند
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    10 2
    دوست دارم ببینم دولتی که از دولت روحانی ایراد می گرفت چه پاسخی میده
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    5 10
    امریکا فریبتان ندهد
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      8 1
      این دولت فعلاپاسخ شرایط معیشتی مردم رابدهد باقی پیشکششان
  • علی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    5 13
    غنی سازی 90 درصد را بدون وقفه انجام دهید تا بدانند تحریم ایرانی یعنی چه ....البته دوربین های بی فایده را هم جمع کنید
  • محمد IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    2 6
    آره واقعا بمب اتم داشته باشيم و از زور گرسنگي بميريم
  • قلی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    12 2
    مازیاران چشم یاری داشتیم....علت این همه گرانی همش تقصیرامریکا نیست 90درصددولت مقصره مثل گرانی تعویض پلاک.نان. انتقال اسنادرسمی.گاز.اب.برق.اهن.ماکارونی و.....
  • مهرشاد IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    6 2
    هنوز متوجه نقشه اونا نشدین اونا میخان همین بازیا طولش بدن تا ملت ایران در تنگنا قرار بگیرن وشورش کنن
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 0
      بنظر میاد کار اونا نیست کار ایناست
  • انقلاب زاده IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    5 1
    اره همش تقصیر امریکاست قیمت مرغ گوشت خونه برنج بیا الانم ماکارونی رو با تحریم ظالمانه کرون کردن
  • علی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 2
    ما با ماکارانی و روغن و برنج و گوشت به جنگ آمریکا خواهیم رفت و با اعتصاب غذا و سنگ بستن به شکم خود و خانواده مشت محکمی بر دهان آمریکا میزنیم. به امید گرانی های بیشتر و برنج دویست هزار تومنی انشالله
  • فروتن IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    7 1
    در جواب عزیزانی ک‌میگن ما باید در جواب فلان کار ده درصد غنی سازی رو افزایش ،و دیگر عزیز ک‌ میگن ما از لحاظ قدرت نطامی کم و کرسی نداریم،و دیگر عزیزان ک‌توقع دارین ما همچنان حرف خودمون رو بزنیم؛ اولا غنی سازی اونهم ده درصد به این راحتی ها نیست دوما کی گفته ما ا لحاظ قدرت نطامی کم و کرسی نداریم،شما نگاه کنید به روسیه و پوتین با همین دیدگاه ک دارای پیشرفته ترین و قدرتمندترین سلاح و موشک های جهان و همچنین خودش رو دومین قدرت ارتش جهان میدونه ببینید در جنگ با اوکراین ب چ روزی افتاده ، اصلا و ابدا دنبال ایجاد تنش نباشین ، امروز شرایط و اوضاع دنیا اقتضا میکنه با هر دید باهر دینی با هر سلیقه ای ک داری خواه و ناخواه امریکا رو بایستی بتونی از لحاظ دیپلماسی خارجی چنان قوی باشی ک با دیگر کشورها و قدرت ها همسو بشی ،امروز چک و چونه زدن با امریکا و حامیانش از سر لج و لجبازی همواره باخت و یا اوضاع خراب در انتطارته اون چیزی که امروز کشور غنی ما رو ب این روز انداخته تا با وجود این همه سرمایه ولی متاسفانه ملت زیر بارمشکلات کمر خم کردنه .نه من و نه هیچ ایرانی دوست نداره زیر بار ظلم بریم زیر بار حرف زور بریم
  • حسین DE ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    4 1
    آقا ۱۲ رأی منفی دموکرات + بقیهٔ ۳۹ دموکرات حمایت کننده که در جمع میشه ۵۱ دموکرات!؟؟؟ شما که نوشتی از ۱۰۰ نفر کرسی مجلس سنای آمریکا ۴۸ کرسی متعلق به دموکرات ها هست. حسابی قاطی پاتی کردیداستاد با ریاضیات ابتدائی
  • سعید IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 5
    تروریست خودآمریکای جنایتکاراست
  • FR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 1
    توافق بشه همه موارد خودبخ د راست ازمایی وحل میشه