سرخابی‌های پایتخت تا پایان فصل بازی‌های ساده‌ای نخواهند داشت.

دربی

به گزارش همشهری‌آنلاین، توقف استقلال و برتری پرسپولیس در هفته بیست‌وپنجم سرخپوشان را کمی به قهرمانی امیدوار کرد و به یحیی گل‌محمدی هم این اعتمادبه‌نفس را داد که بگوید: «لیگ تازه برای ما آغاز شده است.» ولی با بررسی بازی‌های آینده و البته فرم فعلی دو تیم، شاید این امیدواری چندان هم منطقی به‌نظر نرسد. استقلال البته بازی‌های سخت‌تری در پیش دارد اما بازی‌های پرسپولیس هم چندان راحت نیستند و کسب امتیاز در این بازی‌ها چندان هم ساده نخواهد بود.

بدترین فرم فصل

استقلال در اصفهان به سومین مساوی متوالی‌اش در لیگ برتر رسید. با احتساب بازی با نساجی در جام‌حذفی، آبی‌ها الان ۴بازی متوالی است پیروز نشده‌اند و ظاهرا تلاش مجیدی برای حفظ رکورد شکست‌ناپذیری از استقلال یک تیم محتاط‌تر از قبل و علاقه‌مند به نتیجه مساوی ساخته است. استقلال در ۶هفته اخیر لیگ، ۴مساوی داده درحالی‌که پیش از آن طی ۱۱هفته فقط یک مساوی داده بود. اما اگر پرسپولیسی‌ها بخواهند به فرم اخیر استقلال دل ببندند باید گفت وضعیت خودشان هم چندان بهتر نبوده است. سرخپوشان از ۵بازی اخیرشان فقط ۸امتیاز گرفته‌اند که پایین‌ترین امتیاز این تیم در بازه‌های ۵هفته‌ای بوده است. به فرض اینکه قرمزها در هفته‌های باقیمانده متحول شوند و امتیازات زیادی بگیرند باز هم نمی‌توان ۵پیروزی از ۵بازی باقیمانده را برای آنها متصور شد. فرض کنید این تیم در مصاف با سپاهان و تراکتور لااقل یک مساوی به یکی از این ۲ تیم بدهد و ۴بازی دیگرش را ببرد. در این صورت استقلال حق دارد در ۵بازی باقیمانده ۶امتیاز از دست بدهد. یعنی ۳مساوی طی ۵بازی با شهرخودرو، فولاد، آلومینیوم، مس و نفت مسجدسلیمان. کسب ۲برد و ۳مساوی از این بازی‌ها برای تیمی که نشان داده مساوی در آوردن از بازی‌های سخت را خیلی خوب یاد گرفته، کار سختی است؟

گره خوردن صدر و قعر

پرسپولیس که امروز ۵۳امتیازی است فصل گذشته در همین مقطع یک امتیاز بیشتر یعنی ۵۴امتیاز داشت. آن تیم برای قهرمان شدن از ۵بازی باقیمانده‌اش ۱۳امتیاز گرفت و فقط یک مساوی به فولاد داد. اگر سرخپوشان امسال قهرمانی می‌خواهند باید قید آن یک مساوی را هم بزنند و همه ۵بازی باقیمانده را ببرند. کاری سخت برای تیمی که در ۵هفته باقیمانده با ۲گزینه سقوط هم بازی دارد و در هفته‌های پایانی امتیاز گرفتن از این تیم‌ها آسان‌تر از امتیازگیری از حریفان صدر جدولی نیست. پرسپولیس در ۲ هفته پایانی با شهرخودرو و فجرسپاسی روبه‌رو می‌شود که هر دو در رقابت فرار از سقوط هستند. استقلال هم باید با شهرخودرو و نفت مسجدسلیمان بازی کند و آن ۲ مسابقه هم نقش مهمی در قهرمانی و سقوط خواهد داشت. البته در رقابت سقوط، یک مسابقه دیگر هم نقش بسیار مهمی دارد که بازی همین هفته فجرسپاسی با نفت مسجدسلیمان خواهد بود. جالب اینکه شهرخودرو در ۵بازی آینده باید با استقلال، پیکان، سپاهان، پرسپولیس و فولاد بازی کند که بازی‌های خیلی خیلی سختی خواهد بود. اما تیم مشهدی تا حدودی متحول‌ شده و شاید بتواند از این بازی‌ها هم امتیازات لازم را کسب کرده و در لیگ برتر ماندگار شود.

روز آخر، بازی بازندگان؟

در قعر جدول شهرخودرو و نفت مسجدسلیمان در هفته‌های اخیر نتایج نسبتا بهتری گرفته‌اند. شهرخودرو در ۵بازی اخیر شکست نخورده و نفت مسجدسلیمان هم بعد از آمدن رضا مهاجری نتایج بهتری گرفته است. اما فجرسپاسی با تغییر سرمربی هم نتایج بهتری نگرفت و اگرچه شکل بازی‌اش کمی بهتر شد اما در کسب امتیاز ناکام ماند. از لحاظ فرم فعلی وضعیت فجرسپاسی از دو تیم دیگر خراب‌تر است اما از لحاظ سختی بازی‌های باقیمانده شرایط شهرخودرو از تمام تیم‌ها خطرناک‌تر و ناامیدکننده‌تر به‌نظر می‌رسد. به این ترتیب شاید بتوان شانس مسجدسلیمان را برای باقی ماندن در لیگ بهتر از ۲ تیم دیگر دانست. همانطور که شانس استقلال برای قهرمانی خیلی بیشتر و پررنگ‌تر از پرسپولیس است. شاید بازی هفته آخر پرسپولیس و فجرسپاسی با نایب‌قهرمانی این یکی و سقوط آن یکی تمام شود. بازی بازندگان! درست مثل بازی پرسپولیس و راه‌آهن در آخرین روز لیگ پانزدهم که با نایب‌قهرمانی قرمزها و سقوط راه‌آهن تمام شد.

کد خبر 674591
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha