علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت: امسال در شهرداری تهران کارهای کوتاه‌مدت و سال بعد و پس از آن کارهای میان‌مدت و سپس کارهای بلندمدت انجام می‌شود، هم‌اکنون ۹۰ کلان‌پروژه را دنبال می‌کنیم و ۴۸۵ پروژه نیز در دست اقدام خواهیم داشت.

شهردار تهران در پاسخ به همشهری درباره پروژه شهید متوسلیان گفت: این پروژه، ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی را به آزادگان می‌رساند و طول آن ۹ و نیم کیلومتر است. طراحی اولیه آن به گونه‌ای است که برای نخستین بار در غرب آسیا انجام می‌شود و حدود ۳ سال زمان می‌برد که توجیه اقتصادی آن فوق العاده است.

زاکانی درباره حوزه زیرساختی تهران گفت: یکی از پروژه‌ها بزرگراه شهید شوشتری است و تملکات آن در حال انجام است که بخشی از آن امسال به بهره برداری می‌رسد؛ پروژه دیگر ادامه یادگار امام(ره) و بروجردی تا سمت جاده ساوه است که آن هم امسال به بهره برداری می‌رسد. پروژه دیگر مربوط به آب های سطحی است؛ ۵۳۰ کیلومتر جمع آوری آب سطحی داریم، در حالی که به ۷۰۰ کیلومتر نیاز داریم و ۱۷۰ کیلومتر کم است؛ در منطقه ۲۲ پروژه‌ای در این باره شروع شده است. 

او  درباره قطار شهری سبک پایتخت هم گفت: کارهای مطالعاتی آن انجام شده و به دنبال آن هستیم تا مجوزهای لازم را دریافت کنیم.

مشروح نشست را اینجا بخوانید؛ تراکم‌فروشی خط قرمز ماست| فعال شدن۵۰دستگاه اتوبوس برقی از شهریور| پاسخ به انتقادات ناصر همتی

گزارش: حامد فوقانی، مرجان حسینی

تصویر: مونا فاضلی

تدوین: محمود دانش‌آموز

کد خبر 675289
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha