سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از پلمب شش واحد سنگشویی غیر مجاز در فیروزآباد این شهرستان خبر داد و گفت: فعالیت این واحدها، آلایندگی خاک و هوا را نیز در پی خواهد داشت و با توجه کمبود شدید آب در کشور، زیان‌های جبران ناپذیری بر پیکره محیط زیست وارد می‌کند.

پلمپ واحد صنفی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا فاضلی با اشاره به اینکه واحدهای سنگشویی زیادی در حواشی شهرستان ری فعال هستند، افزود: این واحدها علاوه بر نداشتن مجوزهای لازم، آلایندگی بالا و تخلیه فاضلاب به اراضی کشاورزی و زمین‌های اطراف را دارند که از نظر محیط زیست مورد تایید نیست و مصداق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و تهدید علیه بهداشت عمومی هستند.

او با بیان اینکه از جمله تجمع این واحدهای صنفی در روستای فیروزآباد است، تصریح کرد: تاکنون ۱۲ واحد غیرمجاز شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند، همچنین در دو هفته اخیر نسبت به پلمب ۱۰ واحد از آنها اقدام شده و دو واحد دیگر نیز بدلیل ممانعت از ورود مأموران این اداره به کارگاه، پیگیری دریافت حکم ورود و پلمب این واحدها در دستور کار قرار دارد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: فعالیت این واحدها آلایندگی خاک و هوا را نیز در پی خواهد داشت و با توجه کمبود شدید آب در کشور، زیان‌های جبران ناپذیری بر پیکره محیط زیست وارد می‌کند.

کد خبر 675292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha