همشهری آنلاین: آرزوی کارشناسان مواد مخدر در اتحادیه اروپا برای کاهش مصرف هروئین برآورده نشده است.

خبرگزاری سوییس از بروکسل گزارش داد، در تازه‌ترین گزارش سالانه اتحادیه اروپا درباره مواد مخدر اعلام شد مصرف هروئین، آمفتامین و اکتسازی در اتحادیه اروپا به ثبات رسیده است. اما مصرف کوکائین رو به افزایش است.[آشنایی با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر]

بر اساس گزارش مقامات نظارت بر مواد مخدر در اتحادیه اروپا (EBDD)، مواد مخدر همچنان بزرگ‌ترین مشکل و کالای غیرقانونی در اتحادیه اروپاست. یکی از عوامل این امر، افزایش چشمگیر تولید مواد مخدر در افغانستان است.

ولفگانگ گوتز، رییس EBDD گفت: «قابل پذیرش نیست که هر ساعت یک جوان بر اثر «اور دز» بمیرد و این امر قابل اجتناب باشد. ما باید اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از «اور دز» تشدید کنیم و گروه‌های ریسک‌پذیرتر همچون زندانیان آزاد شده یا اشخاصی را که ترک کرده‌اند، قوی‌تر زیر نظر بگیریم.»

او همچنین از اقدام کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای درمان از طریق داروهای جایگزین همچون متادون استقبال کرد. به گفته گوتز، باید به سطحی رسید « که ما بتوانیم واقعا اثرگذار باشیم. درمان‌های جایگزین به صراحت اقدامی هستند که برای تثبیت و بهبود شرایط قابل اجرا هستند.»

در همین حال حشیش همچنان از معمول‌ترین مواد مخدر مصرفی و غیرقانونی در اتحادیه اروپاست به طوری که دستکم یک چهارم جمعیت این اتحادیه آن را امتحان کرده‌اند. به گفته EBDD، در بازارهای مهمی همچون انگلیس، نشانه‌های فزاینده‌ای دال بر آن به چشم می‌خورد که استفاده از حشیش رو به افزایش است.

کد خبر 67653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز