جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده پیش از سفر به ژاپن به‌عنوان بخشی از اولین سفر آسیایی خود در این سمت در سئول، پیامی ساده برای کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی داشت.

کیم جونگ اون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، او در آخرین روز سفر خود به کره‌جنوبی و خطاب به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به خبرنگاران گفت: «سلام... دوره».

بایدن گفت که درباره آزمایش‌های هسته‌ای جدید کره شمالی که اولین آزمایش‌های هسته‌ای در پنج سال اخیر خواهد بود، نگران نیست.

اما پاسخ تند او وقتی از پرسیده شد که چه پیامی برای کیم دارد، بر رویکرد کم‌اهمیت دولت در قبال تنش‌های حل نشده با کره‌شمالی تاکید کرد. این در تضاد کامل با تهدیدهای نمایشی، نشست‌ها و نامه‌های عاشقانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با کیم جونگ اون است.

با این حال، رویکرد هیچ‌کدام از رئیس‌جمهورها منجر به پیشرفت بزرگی نشد و کره‌شمالی آزمایش بزرگ‌ترین موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBMs) خود را از سر گرفت؛ در حالی که گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که این کشور برای آزمایش هسته‌ای جدید آماده می‌شود.

بایدن در این باره گفت: «ما برای هر کاری که کره‌شمالی انجام دهد، آماده‌ایم.»

یک روز قبل، بایدن و «یون سوک یول» رئیس‌جمهوری جدید کره‌جنوبی توافق کردند که در پاسخ به آزمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی، تمرین‌های نظامی بزرگ‌تر و احتمالا استقرار سلاح‌های آمریکایی با قابلیت هسته‌ای بیشتر در منطقه را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید:

بایدن روز شنبه گفته بود که کره‌شمالی به پیشنهادات ایالات متحده، از جمله پیشنهاد واکسن‌های کووید-۱۹، پاسخی نداده است و خاطرنشان کرد که اگر فکر می‌کند که این امر منجر به پیشرفتی جدی می‌شود، حاضر است با کیم به گفت‌وگو بنشیند.

کره‌شمالی گفته که اقدامات آمریکا غیر صادقانه است، زیرا واشنگتن سیاست‌های خصمانه مانند رزمایش‌ها و تحریم‌ها را حفظ کرده است.

کد خبر 678151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha