فعالیت شرکت‌های دانش بنیان با قانون جدید مجلس وارد مرحله جدید خواهد شد. اتفاقی که می‌تواند موجب رشد و توسعه اشتغالزایی و نیز تولید دانش در کشور شود. نمایندگان مجلس این مساله و دیگر موضوعات اقتصادی از جمله شایعه افزایش قیمت بنزین یا شکستن انحصار خودرو را امروز در توئیت‌های خود مورد اشاره قرار دارند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی طغیانی، ‏‏نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به رونمایی از هواپیمای سیمرغ در اصفهان و انتشار تصویری از این هواپیما در حساب توئیتری خود نوشت: «از نزدیک شاهد حرکت سیمرغ بودم؛ هواپیمای ترابری سبک که به دست متخصصان جوان وزارت دفاع در شرکت هسای اصفهان رونمایی شد. سیمرغ یک نمونه خوب استفاده از ظرفیت‌های بومی علمی و دانش بنیان به دست جوانان این سرزمین است.»

دارایی نامشهود، ویژگی شرکت‌های دانش بنیان | برای بنزین شایعه سازی نکنید

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای اقتصاد نیز در توئیت خود با اشاره به برگزاری رویداد بررسی اهمیت دارایی‌های نامشهود در توئیتر خود نوشت: «دارایی‌های نامشهود از ویژگی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌محور است که آنها را از شرکت‌های متعارف و سنتی جدا می‌کند در این راستا لازم است دارایی‌های نامشهود شرکت‌ها هم در بازار سرمایه به رسمیت شناخته شود و هم در بازار پول و شبکه بانکی. فردا در این‌باره بیشتر با هم گفتگو کنیم.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل نود هم درباره حقوق سربازان توئیت کرد و نوشت: «مجلس انقلابی به صراحت میزان حداقل حقوق  سرباز را در قانون بودجه ۱۴۰۱ مشخص کرده. عدول از این مصوبه و عدم پرداخت حقوق سربازان به طور کامل، تخلفی آشکار است. مسئولین امر باید در این رابطه پاسخگو باشند. این موضوع توسط  کمیسیون اصل نود با قاطعیت پی‌گیری خواهد شد.»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون انرژی هم با رد شایعه افزایش قیمت بنزین در کشور این مساله را رد کرد و نوشت: «افزایش قیمت بنزین صحت ندارد و شایعه است. "تصمیمات سخت" در سخنان رئیس جمهور، درباره اصلاحات ساختاری ضدفساد بود. قیمت فرآورده‌های نفتی در بودجه۱۴۰۱ بدون افزایش، تعیین و نهایی شده است و دولت مجوزی برای افزایش قیمت بنزین ندارد. محتمل است مخاطبین فسادستیزی دولت، شایعه ساز باشند.»

سید ناصر حسینی پور، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم موضوع محیط زیستی گرد و غبار را مورد توجه قرار داد و در حساب کاربری خود نوشت: «برآورد هزینه ناشی از هجوم گرد و خاک به کشور از طریق تعداد روزهای تعطیل شده و میزان تاثیر آن بر هزینه سلامت جامعه قابل محاسبه است و این هزینه قابل طرح در دادگاه‌های بین المللی علیه ترکیه می‌باشد که عامل هجوم گرد و خاک به کشور است. س.محیط زیست میزان این خسارت‌ها را رسما اعلام کند.»

او در توئیت دیگری با انتشار هشتگ تصمیم سخت نوشت: «افکار عمومی در این شرایط سخت نیازمند آرامش است، لذا مسئولین باید در بیان موضوعات دقت نظر داشته باشند. اگر منظور آقای رئیسی از اتخاذ "تصمیم سخت" مبارزه با فساد و قطع دستان سودجویان و غارتگران منابع ملی است، نام این اقدام "تصمیم سخت" نیست؛ نام دقیق‌اش "تصمیم درست" است.»

واردات خارجی و تقویت داخلی

مساله خودرو و کیفیت تولیدی‌های وطنی که در یکسال اخیر مورد توجه قرار گرفته و از سوی رهبر معظم انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته است، سوژه توئیت مسلم صالحی، ‏‏‏‏نماینده مردم اقلید و سرحد چهاردانگه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون اقتصادی قرار گرفت. او در این باره در توئیتر خود نوشت: «شکستن انحصار صنعت خودرو، مستلزم تسهیل مسیر واردات خودروهای با کیفیت جهانی و  حمایت و تقویت شرکت‌های جدید تولید خودرو داخلی می‌باشد. شرکت‌های مونتاژی نیز باید زمان‌بندی مشخص و قابل ارزیابی برای، حرکت به سمت تولید محصولات با کیفیت داخلی داشته باشند.»

سید محمد مولوی، نماینده مردم شهرستان آبادان هم به مساله استفاده برخی افراد از تسهیلات بانکی اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «نزدیک به۵۰درصد مردم تاکنون ازتسهیلات بانکی استفاده نکرده‌اند و ۹۰درصد تسهیلات در اختیار ده درصد بوده. متاسفانه بانک‌های خصوصی باپرداخت تسهیلات به شرکت‌های زیرمجموعه خود باعث ایجاد نقدینگی و تورم در کشور شده‌اند. بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید نظارت بر عملکرد بانک‌ها را به روز ودقیق‌تر کنند.»

غلامرضا شریعتی، دبیر فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی هم در توئیت خود به مساله امنیت غذایی در جهان اشاره کرد و نوشت: «چشم‌انداز جهان، امنیت غذایی، بهینه سازی مصرف، ضرورت‌هایی بوجود می‌آورد که دیگر انتخاب نیست. اتخاذ تدابیر امنیت غذایی یک ضرورت است نه صرفا انتخاب.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی هم در توئیت خود به سواستفاده از قوانین برای بهره‌گیری از خصوصی‌سازی اشاره کرد و در حساب شخصی خود نوشت: «برخی با سواستفاده از قانون و موقعیت خود  خصوصی‌سازی را بدون توجه به اهمیت و سوابق خریداران، به معنای شخصی سازی و یا واگذاری به اقوام و انصار و همراهان تلقی کردند. قوای سه گانه باید نسبت به اصلاح آن رویه غلط و بازستاندن  بیت المال از نااهلان اقدام کند. مردم منتظر اقدام انقلابی اند.»

این نماینده مجلس در توئیت دیگری با انتشار هشتگ سلام فرمانده در توئیتر خود نوشت: «خدا رحمت کند علامه حسن‌زاده آملی را که فرمود: گوشتان به دهان رهبر باشد، چون ایشان گوششان به دهان حجه ابن الحسن(عج) است. نمونه‌اش سرود سلام فرمانده، آقا چند سال قبل توصیه به ساختن سرودی نمود "که وقتی جوان‌ها در کوچه راه می‌روند، از خانه به مدرسه می‌روند، زیر لبشان آنرا زمزمه کنند." ابوذر روحی و حجت الاسلام نعیمی همت کردند و شد نخستین نماهنگ قرن و حالا همه ملت در همه جای ایران یکصدا فریاد می‌زنند "سلام فرمانده" و ان‌شالله بزودی سرود سلام فرمانده در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نیز طنین انداز می‌شود.»

کد خبر 678240

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha