شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: از میان 300 هزار بنگاه اقتصادی تولیدی و صنعتی کشور، امسال هم هیچ شرکتی موفق به کسب جایزه ویژه تندیس کیفیت نشد

در مراسم پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، تندیس زرین، سیمین و برنزین به هیچ‌یک از واحدها اعطا نشد و تنها 3 واحد موفق به دریافت تقدیرنامه اشتهار به کیفیت و 11 واحد نیز موفق به دریافت گواهینامه اهتمام به کیفیت شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران در این باره گفت: در این دوره، شرایط بسیار سختی برای دریافت تندیس گذاشته شد و سازمان‌ها باید تمام ابعاد کیفیت را رعایت می‌کردند و نتایج قابل استناد آن را در سطح جهانی ارائه می‌دادند و به همین دلیل هیچ شرکتی نتوانست تندیس ملی کیفیت را نصیب خود کند.

فرزین  انتصاریان افزود: امسال 250 شرکت به‌صورت مکتوب، متقاضی حضور در فرایند دریافت جایزه ملی کیفیت شدند.

به گفته وی، پس از انطباق شرایط 67 شرکت با شاخص‌های دریافت جایزه، فقط 14‌شرکت، تقدیرنامه اشتهار به کیفیت و گواهینامه اهتمام به کیفیت را دریافت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش، بازنگری و اصلاح  قانون سرمایه‌گذاری خارجی را به‌منظور جذب سرمایه‌های سرگردان جهان، ضروری خواند.

به گزارش مهر، علی لاریجانی تاکید کرد: امروز سرمایه‌های سرگردان زیادی در دنیا وجود دارد و این سرمایه‌ها نیازمند نقاطی هستند که وارد آن شوند.

لذا باید شرایط را برای ورود این سرمایه‌ها تسهیل کرد؛ هرچند ممکن است مشکلاتی نیز وجود داشته باشد اما تسریع در ایجاد فضای کسب و کار می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که این سرمایه‌ها به سرعت به سمت ایران سرازیر شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه سخنان خود برداشته شدن مقررات دست و پا گیر در راه تولید‌کنندگان را ضروری دانست و با بیان اینکه مجلس آماده حذف قوانین مضر در راه تولید‌کنندگان است، اظهار داشت: دولت می‌تواند با شناسایی قوانین مخل، این موضوع را به مجلس اطلاع دهد و مجلس نیز آماده است قوانین مخل عرصه رقابت را بردارد.

کد خبر 67828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز