معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت احداث بزرگراه شهید شوشتری در شرق تهران گفت: در صورت جذب سرمایه‌گذار این پروژه را به طور کامل تا پایان این دوره مدیریت شهری یعنی در سال۱۴۰۴ تحویل خواهیم داد.

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی

عباس شعبانی در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام اینکه این کنارگذر ۱۶ و نیم کیلومتر طول دارد، افزود: بخش خصوصی در صورتی که از برگشت سرمایه مطمئن باشد و بداند که پروژه برای او عایدی دارد، حتما مشارکت می‌کند در همین راستا با وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی را انجام دادیم که برای این آزادراه یک شرکت ساخت، بهره‌برداری و نگهداری تاسیس کنیم که بتواند سرمایه بپذیرد. یعنی سرمایه‌گذار بیاید با شرکت وارد مذاکره شود، قرارداد ببندد و بعدا بتواند پولی که سرمایه‌گذاری کرده را به همراه سودش از محل عوارض، دریافت کند.

او افزود: این پروژه بعد از مدت قرارداد هم در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و یک منبع درآمد پایدار برای شهر به حساب می‌آید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه عموم خودروهایی که در این مسیر عبوری خواهند بود از نوع ماشین‌های سنگین هستند، اظهار داشت: در نظر داریم این خودروها که هم‌اکنون از جاده ساوه، جاده قدیم ساوه، بزرگراه تهران-قم، جاده قدیم قم یا از سمت کرج وارد بزرگراه آزادگان می‌شوند و مقصدشان به سمت شرق (بزرگراه امام رضا(ع) یا سمت شمال (بزرگراه شهید یاسینی) است، از بزرگراه شهید شوشتری استفاده کنند تا هم در بعد مسافت و انرژی صرفه‌جویی شود و هم میزان تصادفات کاهش یابد.

بزرگراه شوشتری از زیر پارک سرخه حصار رد می‌شود

شعبانی توضیح داد: همه جای دنیا وقتی مسیر جایگزینی ایجاد می‌شود که شما با صرف هزینه و زمان کمتر و با ایمنی بیشتر از آن عبور می‌کنید، طبعا یک مابه‌ازای اقتصادی تعریف می‌شود. این هزینه در حقیقت بازگشت سرمایه سرمایه‌گذاری است که این زیرساخت را ایجاد و شرایط عبور و مرور را تسهیل کرده است بنابراین اگر برای این دست پروژه‌ها برگشت سرمایه تعریف شود، برای بخش خصوصی هم خیلی جذاب خواهد بود.

او درباره دغدغه‌ها و نگرانی‌های فعالان محیط زیست برای پارک ملی سرخه حصار که درگیر بزرگراه شوشتری خواهد شد، توضیح داد: الزامات محیط زیستی این پروژه رعایت خواهد شد. در این منطقه پروژه به شکل تونل در زیر زمین اجرا می‌شود و هیچ آسیبی به جنگل و درختان وارد نخواهد شد.

کد خبر 678445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha