دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

در میان کالا‌های زمستانی همچون البسه، تاسیسات موتور‌خانه و بالاخره زنجیر چرخ و غیره، بخاری‌ها به عنوان خطرناک‌ترین کالای زمستانی تلقی می‌شوند.

این در حالی است که به طور معمول کمتر خریداری به این متهم ردیف اول بازار زمستان، به چشم کالایی خطرناک نگاه می‌کند. شاید به همین دلیل است که آمار خرید بخاری‌های غیراستاندارد و مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی همچنان بالاست.

علاوه بر استاندارد‌های معمول، چندی است بخاری‌ها به استاندارد« او دی اس» نیز مجهز شده‌‌اند. مطابق این استاندارد بخاری‌ باید دارای حسگری باشد که به محض تراکم گاز‌های خطر‌ناکی مانند مونواکسید کربن، خود به خود خاموش شود.

یکی از موضوعاتی که یکی دو سالی است  بحث‌برانگیز  شده، استفاده از بخاری‌های بدون دودکش است. برخی تولیدکنندگان، این نوع بخاری را برای مصرف بهینه سوخت بسیار مفید می‌دانند و معتقدند این بخاری‌ها به هیچ عنوان انرژی گاز و گرما را هدر نمی‌دهند.

اما تجربه نشان داده است استفاده از آنها در محیط‌های کوچک بسیار خطرناک است.

بنابراین بهتر است از این بخاری‌ها فقط در سالن‌های بزرگ یا مکان‌های پر رفت‌وآمد استفاده شود.

از سوی دیگر باید هنگام خرید به نکات مختلفی توجه کرد. برای نمونه رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفت و گو با ایسنا به مردم توصیه می‌کند،خرید خود را حتما از فروشگاه‌های دارای پروانه کسب اتحادیه که با بر چسب‌های آبی رنگ اتحادیه مشخص شده‌اند، انجام دهند.

همچنین به هنگام خرید حتما از فروشندگان فاکتور دریافت کنند تا اتحادیه بتواند در مقابل شکایات احتمالی پاسخگو باشد.

طحان پور، شماره تلفن‌های 66705339 و 66717548 و 66717549 را برای رسیدگی به شکایات مردم اعلام می‌کند و می‌گوید: مردم مطمئن باشند اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در اسرع وقت به تمامی شکایات رسیدگی می‌کند و کمیسیون فنی اتحادیه در مورد موارد خاص نظرات تخصصی می‌دهد.

کد خبر 67990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز