همزمان با رویداد تلخ ریزش متروپل در آبادان،‌ انتشار فیلم عنکبوت سیاه در جشنواره کن و توهین این فیلم به ساحت مقدس امام هشتم(ع) واکنش گسترده کاربران فضای مجازی را به دنبال داشته است. نمایندگان مجلس نیز به این موضوعات واکنش نشان داده‌اند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، احمد نادری، نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون آموزش در توئیت خود از پیگیری مساله ریزش متروپل در مجلس خبر داد و در توئیتر خود نوشت: «درخواست اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس در مورد عاملان و مسببان حادثه متروپل، توسط برادرم سید محمد مولوی نماینده مردم فهیم آبادان ثبت شد. همانند گذشته (استانداری، آبفا، منطقه آزاد) درکنار ایشان و سایر نمایندگان آبادان و خوزستان درمبارزه بافساد در این استان خواهم بود.»

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون هم درباره مردم آبادان در حساب توئیتری خود با انتشار هشتگ آبادان تنها نیست، نوشت: «مردم آبادان با رخت عزا بر تن، مهمان نوازی می‌کنند و از زن و مرد تا پیر و جوان، در حد توان، کمک حال امدادگران هستند. اینجا آتش نشان، امدادگر و کارگر از سراسر ایران به کنار مردم بزرگ آبادان آمدند، تا مرهمی باشند بر زخم متروپل... اینجا آبادان است، جمعیت ۸۵ میلیون نفر» وی در توئیت دیگری نوشت:‌ «آنچه در حادثه متروپل آبادان قابل تأمل است، ضعف رسانه‌ای ما و نبود سیستم اطلاع رسانی واحد، دقیق و شفاف آن هم مقابل بمباران خبری معاندین بود. رسانه‌هایی که با پول دشمنان و با تمام قوا بر طبل تفرقه کوبیدند و ما همچنان از نبود قرارگاه رسانه‌ای در موضوعات مشابه محروم هستیم.»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس هم در واکنش به اهانت فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا(ع) در حساب توئیتری خود با اشاره به آیه شماره ۱۰ سوره روم و زیارت جامعه کبیره، نوشت: «از شر نفس اماره و شیطان رجیم به درگاه خدا پناه می‌بریم و به حضرت امام رضا علیه السلام برای عاقبت بخیری متوسل می‌شویم.

مهدی اسماعیلی، نماینده شهرستان میانه، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری هم به دشمنی دیرینه تنگ نظران با اهل بیت اشاره کرد و نوشت: «ستیز تنگ نظران با اهل بیت روایتی به درازی تاریخ اسلام دارد، اما هر کوردلی که خاک بر چهره خورشید پاشید عاقبت غبار نکبت و شرمساری بر روی خودش نشست.»

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه و سخنگوی کمیسیون انرژی هم با هشتگ امام رضا و انتشار یک مصرع شعر نوشت: «غلامی این آستان آبروی ماست»

غلامرضا شریعتی، نماینده بهشهر در مجلس شورای اسلامی هم در توئیتر خود نوشت: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد، نور خود را کامل خواهد گردانید.»

عزت الله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم با انتشار دو بیت شهر و انتشار هشتگ امام رضا نوشت: «حُسنِ شاهِ دین شرف بخشید مُلک طوس را، شمع آری می کند روشن دلِ فانوس را؛ دیده را گفتم که این روشندلی از چیست، گفت: توتیای خویش کردم خاک پاک طوس را»

علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس که  نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی نیز هست با اشاره به اسلام‌ستیزی جشنواره‌های خارجی فیلم در فضای مجازی اینطور مرقوم کرد: «اینکه جشنواره‌های فیلم خارجی مدت‌ها است تبدیل به ابزار اسلام ستیزی شده اند چیز جدیدی نیست اما همانند بازدارندگی نظامی در این زمینه به بازدارندگی فرهنگی نیاز داریم. از نهادهای فرهنگی انتظار است فراتر از محکومیت لفظی اقدامی بازدارنده انجام دهند.»

زهره الهیان، ‏‏‏‏‏نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با انتشار هشتگ جشنواره کن در حساب توئیتری خود نوشت: «اینکه درباره همه چیز، جز تحریم‌های ظالمانه در غذا و دارو علیه مردمت حرف بزنی. یعنی شناسنامه ملیت رو تعیین نمی‌کنه. کاسب هم اگر هستید توی مجامع ضد ایرانیِ جهانی با رنج مردمتون کاسبی نکنین.»

علی حدادی، ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس و سخنگو و عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست داخلی هم با اشاره به هشتگ امام رئوف و عنکبوت مقدس در توئیتر خود نوشت: «نه جوایز سفارشی و تبلیغاتی جشنواره‌های سیاسی غربی و نه لجن‌پراکنی عده‌ای طرد شده نمی‌تواند ذره‌ای از ارادت مردم به امام رئوف بکاهد. به کوری چشم بدخواهان و حسودان، نسل‌های انقلابی یکی پس از دیگری پا در رکاب فرمانده هستند.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری نیز به اعتراضات مردمی اشاره کرد و نوشت: «وقتی در اعتراضات به حق مردم، دشمن شعار رضاشاه روحت شاد را فریاد می‌زند یاد این روایت ابوالمجد حجتی می‌افتم: ارتش رضاشاه در رفتاری غیرانسانی، کودکان خردسال روسای ایل‌ها را مجبور میکرد که دار زدن پدرانشان را ببینند و ناظر مرگ پدر باشند!!! رضاشاه روحت شاد شما را یاد چه می‌اندازد؟!»

بهروز محبّی نجم آبادی، ‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس هم درباره واکنش ضد انقلاب به سرود سلام فرمانده و اهانت فیلم عنکبوت سیاه نوشت‌: «جریان فتنه خیلی تلاش کرد با همراهی منحرفین، جنایات و اهانت‌های پیاده نظامش به مقدسات در سال۸۸ را مخفی کند ولی در این چند روز اخیر حقد و کینه اش را به دین در واکنش‌های زشت و معنی دار به سلام‌ فرمانده و فیلم موهن عنکبوت مقدس علنی کرده است.»

هادی بیگی‌نژاد، ‏‏‏‏نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون انرژی هم درباره استقبال سرود سلام فرمانده در توئیتر خود نوشت: «اجرای گسترده سرود سلام فرمانده، و انسجام جبهه انقلاب در این زمینه، دشمنان را خیلی عصبانی کرد. معلوم شد که کار تمیز فرهنگی در زمینه کودک و نوجوان باید جزء اولویت‌های جهاد فرهنگی در ایران اسلامی است. بیش باد...»

زاینده‌رود تشنه است

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم در توئیت خود به مشکل بزرگ این استان اشاره کرد و نوشت: «شش ماه ازاعتراض کشاورزان و مردم استان اصفهان به خشکی زاینده رود گذشت نه تنها اقدامی برای تعیین حقابه‌ها و احیای دائمی زنده رود انجام نشد که بیم آن می‌رود در تامین آب شرب استان هم با مشکل جدی مواجه شویم. ازحالا به وزارت نیرو تذکر می‌دهم تا فردا با تشدید مشکل به فکر بهانه‌جویی نباشند.»

این نماینده مجلس در توئیت دیگری هم به مساله اهانت به معصومین از سوی دولت‌های خارجی اشاره کرد و نوشت: «دولت عنکبوتی فرانسه که هتک حرمت پیامبررحمت را درلجن نامه شارلی ابدو آزادی بیان می‌نامد،عجیب نیست به چند بازیگرمعلوم الحال در فسادواره کن جایزه بدهد. نه تنها اسلام و شیعه که دین مسیح هم از این ناپاکان عنکوبتی درامان نمانده است. برخورد قاطع با فرانسه گستاخ وعواملش کمترین انتظار است.»

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام هم درباره همین موضوع نوشت: «همان گروهی که برای برپایی همایش سلام فرمانده فریاد وااسلاما سر می‌دادند امروز برای فیلم سراسر توهین به اهل بیت کف و سوت می‌زنند... تکه‌های پازل دشمن خیلی زود در حال تکمیل شدن است.»

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی اما در توئیت‌های خود به حوزه انتخابیه‌اش پرداخت. او با انتشار هشتگ پتروشیمی گلستان و خطاب قرار دادن وزیر نوفت نوشت: «پتروشیمی خواسته به حق مردم استان گلستان و ۹۵ هزار سهامدار بود، که با تمام توان این حق را گرفتیم. از آقای اوجی، وزیر محترم نفت تقاضا دارم سرمایه گذاران، هر چه زودتر مشخص شوند تا با راه‌اندازی این پروژه در سال ۱۴۰۱ مردم استان گلستان به حق خود برسند.»

این نماینده مجلس در توئیت دیگری هم خطاب به وزیر اقتصاد اینطور توئیت کرد: «از دکتر خاندوزی، وزیر محترم اقتصاد و دارایی برای پیگیری و حل مشکلات کارکنان موسسه کاسپین صمیمانه سپاسگزارم. این عزیزان با بیش از ده سال سابقه، از کار بیکار شده بودند که با تدبیر آقای خاندوزی این مهم حل شد.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی نیز در توئیتی هشدارگونه خطاب به دولت از بابت عملکرد وزرای کابینه سیزدهم نوشت: «رایزنی با مجلس در انتخاب وزرا و معاونین رئیس‌جمهور مرسوم، رای اعتماد یا عدم اعتماد به وزرا، تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح وزرایی که در حد دولت انقلابی نیستند وظیفه مجلس، کوتاهی در اجرای آن ظلم به رای دهندگان و روا نیست. رئیس جمهور و دولت هم نباید راضی به این ظلم باشند.»

کد خبر 680112

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    و دل ۸۵ میلیون نفر با آبادان