سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جنایتکار که در حادثه‌ای هولناک با ریختن بنزین به روی دختر11 ساله‌اش او را به آتش‌ کشید و باعث مرگ وی شد، با دستور بازپرس جنایی تهران بازداشت شد.

عصر دوشنبه گذشته زنی سراسیمه با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و مدعی شد همسر سابقش قصد به قتل رساندن فرزند 11 ساله‌اش را دارد.

این زن به ماموران گفت: دقایقی قبل دخترم پیامکی برای خواهرم ارسال کرد که در آن نوشته بود پدرش قصد دارد او را به قتل برساند.

با دیدن این پیامک به سرعت به طرف خانه شوهر سابقم به راه افتادم اما وقتی به آنجا رسیدم وی مانع ورودم به خانه شد.

این در حالی بود که دخترم با فریاد از من می‌خواست او را نجات دهم و به همین خاطر تصمیم گرفتم از پلیس برای نجات جان او کمک بگیرم.

بعد از این تماس، گروهی از ماموران به سرعت راهی محل حادثه شدند اما وقتی به آنجا رسیدند که پدر بی‌رحم جنایت وحشتناک را رقم زده بود و با ریختن بنزین به روی دخترش او را به آتش کشیده بود.

با دستگیری این مرد، وی به اداره آگاهی تهران انتقال یافت و در بازجویی‌ها به قتل دخترش اعتراف کرد.

قاضی شهریاری، بازپرس شعبه 4 دادسرای جنایی تهران روز گذشته با بیان این خبر گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد متهم چند روز قبل از جنایت نیز با حضور در مدرسه دخترش او را به زور به خانه‌اش برده و در آنجا با گذاشتن لوله اسلحه‌ روی پیشانی این دختر قصد داشته او را به قتل برساند اما التماس‌های دختر مانع این کار شده بود.

وی افزود: درحالی‌که این مرد مدعی است به خاطر جدایی از همسرش دست به این جنایت زده است، برای او قرار بازداشت صادر شده و متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره آگاهی قرار گرفته است.

می‌توان قانون تعزیری را تغییر داد

محمد شهریاری که رسیدگی قضائی به پرونده این جنایت وحشتناک را بر عهده دارد، درخصوص پرونده‌های فرزندکشی گفت: در ماده 220 قانون مجازات اسلامی عنوان شده است هرگاه پدر یا جدپدری فرزند خودش را بکشد قصاص نمی‌شود بلکه به پرداخت دیه و مجازات حبس از 3 تا 10 سال محکوم می‌شود. 

وی ادامه داد: مستند فقهی این ماده روایاتی است که از پیامبر اکرم و ائمه معصوم نقل شده است.

وی افزود: پدری که فرزند خود را می‌کشد قصاص نمی‌شود اما از مجازات تعزیری معاف نیست و این مجازات در ماده 612 قانون مجازات اسلامی آمده است که هر کس مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته و- یا داشته باشد ولی از قصاص گذشت کرده باشند - و یا به هر علت قصاص نشود، درصورتی‌که اقدام وی موجب اخلال در نظم و امنیت جامعه باشد، دادگاه متهم را از3 تا 10 سال حبس محکوم می‌کند. عبارت «به هر علت قصاص نشود»

شامل پدر یا جد پدری که فرزند خود را می‌کشد می‌شود و در واقع مجازات تعزیری پدر 3 تا 10سال حبس است.

حکم قصاص نکردن پدر قابل تغییر نیست؛ چون براساس گفته‌های ائمه است ولی مجازات تعزیری 3 تا 10سال قابل تغییر است اگر مجازات جنبه بازدارندگی نداشته باشد علی‌الاصول باید اصلاح شود.

بنابراین لازم است قانونگذار، مجازات تعزیری را تغییر دهد  و مجازات شدیدتری را در نظر بگیرد و حتی برای اینگونه قتل‌ها مجازات حبس ابد صادر کند.

کد خبر 68129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز