اعضای شورای شهر تهران در تذکراتی خواستار جواب دندان‌شکن به حملات سایبری اخیر در شهرداری تهران و برخورد با نیروهای نفوذی در بدنه شهرداری شدند.

شورای شهر

به گزارش همشهری آنلاین، حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران در پنجشنبه هفته گذشته رخ داد و اعضای شورای شهر در اولین جلسه خود به این موضوع واکنش نشان دادند.

قائمی خواهان عذرخواهی از مردم به دلیل مشکلات پیش آمده شد و از سوی دیگر صادقی گفت: تیم جدید مدیریت شهری باید نفوذی‌ها را پاکسازی کند. همچنین رعایت پدافند غیر عامل اهمیت بسزایی دارد.

بخشی از نظرات مطرح شده در جلسه امروز شورای شهر را در جدول زیر بخوانید:

علی اصغر قائمی

*لازم است ما مدیران شهری از مردم شهر تهران بابت اختلالاتی که در پی حمله سایبری ایجاد شده، عذرخواهی کنیم و امید است با تلاش دوستانمان در شهرداری برای جبران آسیب‌های وارده در آینده نزدیک شاهد استمرار خدمت‌های شهرداری باشیم.

*شهرداری ابزارهای لازم، نیروی مورد نیاز و تجهیزات لازم را تامین کرده تا خود را در مقابل حوادث مشابه تقویت کند چرا که دشمنی دشمنان پایان ناپذیر است و شهرداری باید این مسائل را پیگیری کند.

*با تلاش شبانه روزی متخصصان حوزه، این مشکل در حال برطرف شدن است. در کنار تقویت در حوزه حملات سایبری باید پاسخی دندان‌شکن به این حمله نیز داده شود.

احمد صادقی

*هک کردن سیستم‌های شهری به معنای این است که دشمنان نظام با مردم مشکل دارند و می‌خواهند به شهروندان آسیب برسانند.

*رافت اسلامی در شهرداری تهران معنایی ندارد و تیم جدید مدیریت شهری باید نفوذی‌ها را پاکسازی کند. همچنین رعایت پدافند غیر عامل اهمیت بسزایی دارد.

مهدی عباسی

*در سال‏‌های اخیر کشور ما با اشکال تازه و جدیدی از حملات سایبری مواجه شده و بیم آن می‏رود که این حملات تداوم پیدا کند.  عملی شدن برخی حملات سایبری به مراکز حساس کشور مانند حمله به سامانه سوخت و پمپ بنزین‌ها، حملات سایبری به مراکز هسته‌ای و هک شدن سایت‌های اینترنتیِ مراکزی مانند هواپیمایی ماهان گویای آن است که باید به بازدارندگی سایبری بیش از پیش اهمیت بدهیم.

*حملات سایبری در لیست خطرات جهانی رتبه پنجم را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده است. جلوگیری از آسیب در فضای سایبری، سازوکارهای لازم را می‌طلبد، کارآمدی در عرصه سایبری مستلزم شناخت دقیق حوزه آفندی و پدافندی و تدوین راهبردهایی بر اساس نظریه پایه بازدارندگی در فضای سایبری است که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

کد خبر 681618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha