رییس مرکز اورژانس تهران از آماده‌باش اورژانس تهران برای امدادرسانی به آسیب‌های احتمالی ناشی از وقوع طوفان در پایتخت خبر داد.

طوفان

به گزارش همشهری‌آنلاین، یحیی صالح طبری رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: طی ساعت گذشته اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار و وقوع طوفان لحظه‌ای در تهران خواهیم بود. 

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در ناحیه غرب تهران وزش باد شدید و خیلی شدید مورد انتظار است. 

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: این مرکز برای آسیب‌های احتمالی ناشی از وقوع توفان در پایتخت در آماده‌باش کامل است تا در صورت وقوع حوادث به شهروندان امدادرسانی کند. 

صالح طبری گفت: شهروندان می‌توانند آسیب های احتمالی را به سامانه ۱۱۵ اورژانس اطلاع رسانی کنند.

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: در هنگام طوفان و بادهای شدید شهروندان تا حد امکان در خانه بمانند، از تردد غیرضروری پرهیز کنند، اجسام معلق مانند گلدان و اشیای رهاشده در محوطه تراس و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری کنند.

صالح طبری توصیه کرد: از حضور در فضاهای باز گردشی و تفریحی پرهیز کرده و تردد کودکان و سالخوردگان در سطح شهر انجام نشود.

او گفت: برخی دیگر از توصیه‌های عمومی عبارت‌اند از استفاده نکردن از موتورسیکلت و دوچرخه، عدم تردد در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل‌های فشار قوی و عدم تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی.

رئیس مرکز اورژانس تهران افزود: در صورتی که در خانه هستند، ضمن حفظ خونسردی از شیشه پنجره‌ها فاصله بگیرند، چراغ قوه یا شمع در دسترس داشته باشند، مقداری آب ذخیره کنند و به دلیل احتمال قطع برق از آسانسور استفاده نکنند. تمامی درها، دریچه‌ها و پنجره‌ها را نیز بسته نگه دارند. دوری از پنجره‌های فلزی، وسایل هادی برق و انرژی، کشیدن دو شاخه وسایل برقی از پریز، عدم تردد در محدوده تراس و پشت بام از دیگر توصیه‌ها به شهروندان است که در خانه هستند. در هنگام طوفان مواردی مانند پرهیز از دویدن و فرار ضمن حفظ خونسردی، دوری از حصارها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های فلزی، کابل‌های برق و عدم توقف در این مکان‌ها را در نظر بگیرند.

صالح طبری بیان کرد: در همین خصوص بهترین اقدام حضور در فضاهای سرپوشیده تا پایان طوفان و استفاده از دستمال مرطوب برای تنفس راحت‌تر و جلوگیری از ورود گرد و غبار به دهان و بینی است. فاصله گرفتن از ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای، پرهیز از رفتن به نقاط بلند و دوری از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق، فاصله گرفتن از سیم‌های رها شده برق و عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده در صورت تشدید طوفان از دیگر توصیه‌های عنوان شده است.

او در عین حال به شهروندان مستقر در خودرو نیز توصیه کرد: تا هنگام رانندگی در طوفان از درختان و تیرهای برق فاصله بگیرند و داخل خودرو بمانند، رادیو را روشن نگه داشته، سرعت خودروی خود را به خصوص در بزرگراه‌ها کاهش داده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند، در صورت شدید بودن طوفان نیز خودرو را سمت راست خیابان و در جهت وزش باد متوقف کنند. برای حفظ تعادل فشار هوای داخل خودرو نیز شیشه پنجره را پایین کشیده، چراغ‌های مه‌شکن را روشن کرده، فاصله طولی و جانبی مطمئن را از سایر خودروها حفظ کنند و همچنین رانندگان مراقب عابران پیاده باشند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: در صورت بروز هر گونه مشکل با حفظ خونسردی با ۱۱۵ تماس بگیرید و به توصیه‌های پرستار ۱۱۵ توجه کنید. همکاران ما در کنار شما خواهند بود.

گفتنی است، ساعتی پیش اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار و وقوع طوفان لحظه‌ای در غرب تهران طی امروز (۱۷ خرداد) خبر داد و اعلام کرد که این شرایط جوی زمان زیادی ماندگار نیست و پس از گذشت دوساعت جوی آرام بر شهر حاکم خواهد شد اما در ساعات پایانی روز نیز وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

کد خبر 681701
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha