در پی سرقت ۱۶۸ صندوق امانت بانک ملی شعبه دانشگاه تهران، مدیر و نیز ۲ نفر از کارمندان این بانک بازداشت شده‌اند و جزئیات این سرقت بی‌سابقه و حرفه‌ای توسط پلیس در دست بررسی است.

سرقت از بانک ملی در ایام تعطیلات

به گزارش همشهری آنلاین، سارقان حرفه‌ای در تعطیلات نیمه خرداد وارد بانک ملی شعبه دانشگاه در پایتخت شدند و پس از تخریب ۲۵۰ صندوق امانات، محتویات ۱۶۸ صندوق را سرقت کردند.

تحقیقات برای بازداشت عاملان این سرقت در حالی ادامه دارد که رئیس شعبه بانک به‌دلیل اهمال‌کاری بازداشت شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که دزدان در تعطیلات عید فطر نیز قصد دستبرد به صندوق امانات بانک دیگری را داشتند که نقشه آنها ناکام مانده بود.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران در گفت‌وگو با همشهری درباره جزئیات این سرقت گفت: بانک مورد نظر متأسفانه نگهبان نداشته است و سارقان که فعلا تعداد آنها مشخص نیست، ساعت یکِ بامداد ۱۴ خرداد از قسمت پارکینگ ساختمان بانک وارد و موفق شدند با تخریب در به داخل بانک وارد شوند.

وی ادامه داد: دزدان ابتدا دوربین‌های مداربسته بانک را قطع کردند و بعد موفق شدند آژیر را از کار بیندازند. چراکه آژیر خطر عمل نکرده و حدس ما این است که دزدان آن را از کار انداخته‌اند. از طرفی پس از قطع آژیر، هشداری برای پلیس اعلام نشده است. اما نکته‌ حائز اهمیت این است که وقتی دزدان دوربین‌های امنیتی را قطع کردند و از کار انداختند، هشدار و آلارمی برای گوشی موبایل رئیس شعبه بانک ارسال می‌شود، اما وی مرتکب اهمال‌کاری شده و اهمیتی به این آلارم نمی‌دهد و برای همین قصور، اهمال‌کاری و سهل‌انگاری بازداشت شده است.

سرهنگ ولیپور ادامه داد: سارقان ۲۵۰ صندوق امانات را تخریب کردند و موفق شدند محتویات ۱۶۸ صندوق را تخلیه کنند که این موضوع در حال بررسی است.

وی گفت: دزدان پس از انجام سرقت که به‌ نظر می‌رسد حدود یک یا ۲ ساعت طول کشیده، از همان درِ پارکینگ که وارد شده بودند، خارج شدند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از دستگاه هوابرش برای تخریب در و صندوق‌ها استفاده شده، گفت: این موضوع هم در حال بررسی است و این احتمال وجود دارد که از دستگاه‌های مخصوص برای تخریب استفاده کرده باشند.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: به جز رئیس شعبه بانک، ۲ نفر از کارمندان دیگر بانک نیز به‌دلیل سهل‌انگاری بازداشت شده‌اند که تحقیقات در این‌ باره ادامه دارد.

سرقت ناکام

در جریان تحقیقات پلیس مشخص شده که روز ۱۵ اردیبهشت امسال، یعنی در تعطیلات عید فطر نیز سارقانی قصد ورود به بانکی در مرکز تهران را داشتند تا به صندوق امانات دستبرد بزنند که ناکام مانده بودند. در آن سرقت هم دزدان از درِ پشت بانک قصد ورود داشتند، اما موفق به از کار انداختن دوربین مداربسته و آژیر خطر نشدند و سرقت آنها نافرجام باقی ماند.

رئیس پلیس آگاهی تهران درباره این موضوع به همشهری گفت: این فرضیه مطرح شده که احتمالا سارقان صندوق امانات بانک ملی همان افرادی باشند که قصد دستبرد به بانک دیگری در تعطیلات عید فطر را داشتند که این موضوع نیز توسط تیم پلیس آگاهی به شکل ویژه در حال بررسی است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره اینکه بررسی‌ها نشان داده پیش از عید به این بانک درباره مسائل ایمنی که ممکن است بانک هدف دستبرد سارقان قرار بگیرد، هشدار داده شده بود، گفت: این موضوع هم در حال بررسی است.

گفت‌وگو با مالباختگان 

روز گذشته در مقابل ساختمان بانکی که هدف سرقت قرار گرفته بود، جمعیت زیادی جمع شده بودند. تعداد زیادی مأمور در آنجا مستقر بودند تا جمعیت را متفرق کنند. از ۲۴ ساعت قبل که خبر دستبرد به صندوق امانات بانک در شبکه‌های مجازی منتشر شد، افرادی که صندوق امانات بانک را اجاره کرده بودند، به سمت بانک سرازیر شدند تا ببینند آیا نام آنها هم در فهرست مالباختگان قرار دارد یا نه؟ این مسئله یکی از دلایل شلوغ بودن بانک در ظهر روز سه‌شنبه، ۱۷ خرداد بود. درِ ورودی بانک بسته است و به جز ماموران، فقط افرادی که صندوق امانات از بانک اجاره کرده‌اند حق ورود به بانک را دارند تا اظهارنامه پرکنند.

یکی از مالباختگان درحالی‌که پریشان و مضطرب است، از بانک خارج شده و با عبور از کنار مأموران به سمت خیابانی در آن حوالی می‌رود تا سوار  ماشینش شود. او می‌گوید: صندوقی که در آن اموال و بهتر بگویم بخش اعظمی از سرمایه زندگی‌ام نگهداری می‌شد، هدف سرقت قرار گرفته است. نمی‌توانم بگویم سرمایه‌ام چقدر بود، اما هرچه داشتم را سرقت کرده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: امروز صبح (سه‌شنبه) برای پرکردن اظهارنامه به بانک آمدم و ریز اموالم را نوشتم و پای برگه را امضا کردم. اصلا حال خوبی ندارم و هنوز باورم نمی‌شود که چطور به این راحتی می‌توان به این همه صندوق دستبرد زد. مسئله‌ای که مطرح شده، این است که چرا نباید این صندوق‌ها بیمه باشند. حالا همه ما که اموالمان را از دست داده‌ایم، امیدواریم که بانک خسارتی را که به ما وارد شده بپردازد.

سارقان حرفه‌ای پشت پرده ماجرا

یکی از مالباختگان، کارمند بازنشسته یکی از بانک‌هاست. او که از سال ۹۸ اموالش را به صندوق امانات بانک سپرده بود، می‌گوید: فقط می‌توانم بگویم که این سرقت خیلی ماهرانه و حرفه‌ای انجام شده است؛ چون ورود به قسمت صندوق امانات بانک مراحل سختی دارد و نمی‌توان به‌راحتی وارد آنجا شد.

وی ادامه می‌دهد: برای اینکه بخواهیم به صندوق‌ها دسترسی پیدا کنیم، باید از ۴ در بگذریم. درِ شیشه‌ای و ‌آهنی و یک درِ دیگر که در قسمت پایین قرار دارد و در نهایت در اصلی که دری شبیه در گاوصندوق است. اگر بخواهند از دستگاه برش و سنگ برای ورود به آنجا استفاده کنند، به جرأت می‌توانم بگویم ۲۰ روز زمان می‌برد تا به آنجا برسند. علاوه بر این هر فردی اگر قصد افتتاح صندوق داشته باشد، باید از مراحل سختی عبور کند. ابتدا رمزی باید تعیین شود و بعد اثر انگشت و تصویر صورت اسکن می‌شود و در آخر رمز دیگری به همراه کلید در اختیار فردی که صندوق را افتتاح کرده قرار داده می‌شود. وقتی وارد می‌شویم و اثر انگشت و رمز را وارد می‌کنیم، ۲۰ ثانیه فرصت داریم کلید را وارد کنیم که اگر تعلل کنیم عملیات قفل می‌شود و باید دوباره از آنجا خارج شویم و بعد برگردیم و دوباره آن عملیات را تکرار کنیم. این یعنی دزدان خیلی حرفه‌ای‌تر از این حرف‌ها بوده‌اند که توانسته‌اند قفل این تعداد صندوق را باز کنند. همانطور که گفتم شاید ۲۰ روز زمان ببرد در بزرگ و اصلی با دستگاه برش باز شود و این احتمال وجود دارد که دزدان حرفه‌ای به شکل ماهرانه‌ای این صندوق‌ها را هک کرده باشند.

به ۲ دلیل این بانک را انتخاب کرده بودم

فرد دیگری که اموالش مورد دستبرد قرار گرفته، می‌گوید: نه‌تنها اموال خودم، بلکه تمام طلا و جواهرات مادرم و مادرشوهرم در صندوق بانک نگهداری می‌شد که من از طریق خبری که در فضای مجازی خواندم، متوجه سرقت شدم. باورم نمی‌شد. وقتی به بانک رفتم به من گفتند باید بروی شعبه هفت‌تیر. به آنجا که رفتم اسامی مالباختگان را خواندند و نام من در لیست بود.

او ادامه می‌دهد: به ۲ دلیل این بانک را انتخاب کرده بودم؛ چون مختص مشتریان خاص نبود و هر مشتری‌ای می‌توانست صندوق اجاره کند و دلیل دیگر ودیعه و اجاره‌اش بود که نسبت به بانک‌های دیگر مبلغش کمتر بود. من ۱۲ میلیون تومان ودیعه دادم و سالی یک‌ میلیون تومان پرداخت می‌کردم. به‌نظر من پای سارقان حرفه‌ای در میان است و شاید بتوان گفت از ماه‌ها قبل روی این نقشه کار کردند و اموال مردم را برده‌اند.

فکر می‌کردم اینجا امن است

زن دیگری که معلم بازنشسته است، می‌گوید: ۲ سال است این صندوق را گرفته‌ام. ۱۳ میلیون تومان رهن داده بودم و سالی هم حدود ۲ میلیون اجاره. فکر می‌کردم اینجا امن است، تمام پس‌اندازم را که حدود یک ‌میلیارد بود در صندوق گذاشته بودم. به‌تازگی هم برای دامادی پسرم سرویس طلا ۲۰۰ میلیونی خریده بودم که آن را هم چند روز قبل داخل صندوق گذاشتم. خیالم راحت بود که بانک امن است. چون می‌ترسیدم خانه‌ام هدف دستبرد سارقان قرار بگیرد، اما تصورم اشتباه از آب درآمد و به‌راحتی دزدان به بانک دستبرد زدند و سرمایه‌ام را بردند.

کد خبر 681813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 71
  • نظرات غیرقابل انتشار: 38
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    88 3
    واقعاً مسخره است .......... بانک نیست که ...... گاراژ بوده
  • Arash IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    82 6
    با سلام بنظرم با توصیفاتی که شده این سرقت مشکوک است و حتما عواملی در بانک به این سارقان حرفه ای کمک و همیاری کرده اند یادتان باشد چند سال پیش کامیون اسکناسهای کهنه بانک پاسارگاد را در خیابان حقانی با مبلغ تقریبی 1میلیارد تومان خود نگهبانان این بانک سرقت کردند لذا از مامورین میخواهم برای عبرت سایرین که متاسفانه توجیهشان این است که همه مقامات بانکی دارند اختلاس میکنند می روند کانادا عیش و نوش مثل دکتر خاوری ما هم رویش مسئولین این بانک را با دقت مورد بازجویی قرار دهید ولو اینکه یکهفته 24 ساعته نخوابند و به اینها درس عبرتی بدهید و حتی اگر بر سهل انگاری خود اصرار ورزیدند همه آنها را به اشد مجازات محکوم وتیرباران کنید.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    81 19
    خالی کردن صندوق ها کار دزد یا کارمند نبوده است.مطمئن باشید مسئله امنیتی و جاسوسی یا وجود مدارکی طبقه بندی شده در صندوق ها بوده و از این داستان سرقت استفاده کرده اند
    • مدینا IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      19 31
      حالا کوتاه بیا مگه تگزاسه تیرباران چرا اینطوری شدن مردم
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      45 2
      کار خودشونه.
    • سعید IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      22 17
      جمع کن بابا با اون افکارت
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      19 3
      مگه بیسوادی الان یه دست به یه نفر بزنی باید بری دادگاه جواب بدی
    • امیر US ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      12 3
      شانس اوردیم شما کاری نیستی تومملکت وگرنه همه روتیربارون می کردی زارت بخواب باباحال نداری
  • صدرا IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    65 6
    بانک ها این همه ثروت دارند چرا نگهبان استخدام نمیکنند
    • م.د IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      46 3
      نگهبان برایشان ضرر دارد
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      13 1
      قطعا همه تمهیدات برای وقوع این اتفاق در زمان مورد نظر مهیا شده بوده و تمامی قراردادهای بانکی معمولا بنحوی تنظیم میشود که در نهایت مشتریان بانک‌ها مورد تحکم قرار می‌گیرند و متضرر می‌شوند.
  • محسن عربلو IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    20 8
    درست میشه،
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    54 28
    معلم بازنشسته ، یک میلیارد پول ، سرویس ۲۰۰ تومنی !!!!!!!
  • بهمن IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    76 14
    اگربانک حداقلی 2نگهبان داشت سرقت غیرمحال بود انجام بشه، این همه هزینه میکنندواسه 2نگهبان حقوق میدادن اینکارها صورت نمیپذیرفت
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      49 10
      این طور ننویسید من زن خانه دار هستم که با وجود مهندسی که خوندم دولت و جاهای دیگه به من کار ندادن اما پدرم یک میلیارد به نام هر فرزندش کرده چون همگی بی کار و مهندس و فوق لیسانش بی کار بودیم این دلیل نمیشه که یک بازنشسته یا خانه دار پولی پس انداز نداشته باشه
    • حسن IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      19 47
      این معلم مشکوکه...باید برین سراغش...این یه سر نخه...معلم پول کرایه ماشین نداره چطوری سالی یه میلیون پول اجاره صندوق میده...
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      39 4
      بعد اومدن یارانه ما رو قطع کردن
    • احمد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      22 10
      شاید قبلا تونسته زمینی چیزی بگیره مغزش کار میکرد
    • محمد IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      35 3
      دوست عزیزی ک گفتی پدرتون 1میلیارد ب نام هرکدوم از بچه هاش کرده جثارتا پدرتون دختر دم بخت نداره
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      22 14
      چون این خانم معلم یا بازنشسته است نباید پس انداز داشته باشه . یک جوری نوشتن یک میلیارد ! خوب طرف ۳۰ سال بنده خدا کار کرده موقع بازنشستگی کلی مجموع سنوات یک کارمند ِ ، بالاخره توی اون مدت حتماً یک چیزی هم پس انداز کردن ایشون . از هر جا کم میارین گیر میدین به ما معلم ها ما این همه درس خوندیم با مدرک فوق لیسانس و صد تا آزمون رفتیم استخدام شدیم . حالا اگه دو هزار پس انداز داشته باشیم ملت میان میگن فلان و بهمان .
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      18 2
      زیاده؟ الان اشغال ترین خونه 50 متری بالای یک میلیارد قیمتشه، 13 تا سکه طلا تقریبا میشه 200 میلیون، یکجوری نوشتی 200 میلیون طلا انگار توی این مملکت زندگی نمیکنی؟ از ترس مالیات و غیره ملت دلار و پول رو توصندوق امانات گذاشتن که فکر میکردن ایمنی بالایی داره، زهی خیال باطل، دزد خود کدخداست
    • سروش IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      11 3
      شاید ارث بهش رسیده این جای تعجب نداره
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    29 1
    چطور به این راحتی دزدان توانسته اند سیستم ایمنی و دزدگیر بانک را دور بزنند که نه آژیری به صدا در بیاید و نه تصویری از دوربین ها برجای بماند ؟ حتی در منازل هم‌می توان دزدگیری با قیمت متوسط نصب کرد که به هیچ عنوان قابل از کار انداختن بدون به صدا در آمدن آژیر ، آن هم دست کم به مدت ۲ دقیقه آژیر کشیدن نباشد .‌ می توان واحد ضبط کننده تصاویر دوربین ها را نیز در جایی قرار داد که دسترسی به آن دست کم سه ساعت زمان لازم داشته باشد . ضمن اینکه پلیس و قوه قضاییه باید اجازه دهند که اشخاص بتوانند بیرون منزل خود دوربین نصب کرده و تصاویر دور و اطراف منزل خود را مشاهده و ضبط کنند . اگر در منازل و مغازه های اطراف این بانک دوربین با دید خیابان نصب بود الان به کشف جرم کمک می کرد . ولی متاسفانه قانون نصب دوربین در دیوار بیرونی منزل را ممنوع کرده و مسخره است که چیزی که من با چشم می توانم در خیابان ببینم ، با دوربین مشاهده آن مننوع است!!!
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      15 3
      بازم بروخداروشکرکن که پدرت داشته یم میلیاردبهتون داده کاش یک صدمشم ما میتونستیم داشته باشیم نوش جونت
  • ی‌م IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    21 8
    سهم‌دولت‌‌چقدر‌هست
  • نوید IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    25 2
    چطور ممکنه من خودم هرموقع بانک برای صندوق امانات ازهفتخوان ردمیشم بعد به کدام بانک دستبرد زدند دستگیر نشدند
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    38 0
    هرکس که بوده خوب با این بانک اشنایی داشته که هم میدونسته سیستم دزدگیر به ۱۱۰ وصل نیست ورئیس بانک به پیامکهای اخطار به خاطر خطای زیاد سیستپ اهمیت نمیده...جالب اینکه خودشون میدونستن سیستم مشکل داره اصلا براشون مهم نبوده چون مال مردم براشون مهم نیست یا به نفعشون بوده که سیستم درست نشه
  • FR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    35 5
    این دزدی از داخل بانک یعنی توسط یکی از کارکنان میتونه با دزدان دست داشته باشه
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    30 1
    سرقت ب این بزرگی و عظمت در یک شب اتفاق نیفتاده حتما دو سه شب وروز از این ایام تعطبل استفاده کرده و با خیال راحت همه صندوق ها و درهای بانک شکستن و مشخصه که با محیط بانک کاملا اشنایی داشتن احتمالا از خود کارمندان بانک در این سرقت نقش داشته باشن زیاده باید ب طور کامل همه عوامل بانک به طور جد زیر نظر داشت
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    31 4
    انشالله به حق علی دزدا گیر بیفتن.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    23 1
    همه این اظهار نظرها جای خود ،مسئله مهم اینه که بانک میبایست در قبال امانات مردم مسئولیت پذیر و متعهد باشد وقتی صاحب مال متعهد به پرداخت اجاره ماهیانه میباشد شرعا و قانونا بانک نیز میباست ملزم به جبران خسارات احتمالی باشد ابهام و اشکال از جزئیات قانون نمیتواند موجب سلب تعهد از بانک گردد
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    24 4
    فقط ار رئیس شعبه بالاتر نرید. چون مثلا سرپرست اداره شعب مرکزی بانک ملی که این شعبه مستقیما زیر نظر اون اداره میشده و الان علیرغم سپری شدن سالها از ۳۰ سال خدمتش تو بانک حاضر نیست بازنشست بشه و میزش رو به یه نفر دیگه بده هیچ تقصیری تو بروز این مشکل بزرگ نداشته.!!!!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    12 9
    باری کلا خانمی که گفت ۲۰۰ میلیون طلا برای عروسم گرفتم گذاستم بانک ولی حیف که برزن مابیچاره بی پولی نمیتونیم حتی یک حلقه بگیریم که پسر۳۳ساله امان روزنش بدیم واقعا همه پولداربودن مشتریهای بانک😭😭
    • مجید IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      7 3
      موافقم.بزرگان سهل انگار باید محاکمه شوند
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    31 6
    خدا وکیلی گاراژ هم به این بی درو پیکری هم نیست ؟!
    • زهره IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      9 1
      خوب هرکس مال خودش براش عزیزه دلش نمیخواد که بیهوده هدر بره...تازه شایدم اونا با کلی زحمت و پول حلال اون ثروتو بدست آوردن..در هر حال برا هرکسی این اتفاق سخته مخصوصا اونیکه جون کند تابدست آورد یا اونیکه بخش زیادی از ثروتشو اونجا گذاشت...
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    17 0
    تشخیص دزد از صاحبخانه می نتوانم ...
    • هدایت IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      10 3
      نمیخوام‌ادا پولدارا رو درآرم ولی خدایی ۲۰۰ میلیون تومن یا حتی یک میلیارد تومن ثروته تو مملکت با این وضع؟
  • اذراحمدی دارانی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 2
    فقط دست به دامن خواشوید
  • خاوری IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    16 0
    خودمدیرعاملوبایدبازداشت کنن که برای شعبه به آن اهمیت نگهبان انباشته.شعبه اصلافاقدایمنی کافی بوده‌.
  • رضا US ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    17 0
    مثل پولهای بورس شد...این عملیات اختلاس گران است کانادا انگلیس و...پلیس حتما سارقان را دستگیر خواهد کرد
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    7 3
    پول اضافه بوده دیگه اونا هم برداشتن
  • ایرانی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    18 1
    این دزدی کاملامشکوکه وکارخودعوامل بانکه
  • NL ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    12 1
    چند سال پیش اوایل دهه ۱۳۹۰ در بانک ... .. صندوق امانات گرفته بودیم. دیدیم مسئول سالن صندوق ها نه کارت شناسایی را چک می کند و نه مواظب است و همش مشغول کار با مویایل و روزنامه بود. همانطور که جدول روزنامه حل می کرد می گقت کلید دوم فلان جا آویزان است خودت بردار و صندوقت را باز کن! اگر من نوعی کلید صتدوق فردی را دزدیده بودم راحت مبرفتم سالن صندوق و مدارک شناسایی ام دیده نمی شد و کلید دوم را بر می داشتم دزدی می کردم. دیدیم که اینقدر شیر تو شیره از گذاشتن چیزی در صندوق پشیمان شدیم. گزارش سهل انگاری را کتبا برای بازرسی بانک از طریق اینترنت فرستادیم ولی هیچ پاسخی به ایمیل ما ندادتد.
  • ناشناس IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    10 3
    عجب!!!!
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    13 1
    مردم به کی و چی اعتماد کنند؟؟؟
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    15 1
    همبشه مامورها برای متفرق کردن معترضا سر فرصت حاضر میشن فقط
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    17 5
    اولا اینها صندوق امانات نیست بلکه فضا یا صندوق استیجاری هست بنابراین مطابق قانون بانک هیچگونه خیانت در امانت نکرده موقع اجاره هم بانک کاملا واصح و شفاف هیچ گونه تعهدی گردن نمیگیره همونطور که از محتویاتشم بی خبر هست اینکه گفت شده بانک خسارت میده ی ادعا برای ارام کردن فضا هست برای اینکار باید ثابت کنن چی داخل صتدوق بوده و این عملا امکان نداره
  • تبریز IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    15 3
    حتما، از افراد با تجربه و مهندسین حرفه ای کامپیوتر و آی تی استفاده شده، و مطمئنا از داخل بانک ساپورت می شدند، حتما دوره مجازی و یا انیمیشن بانک را طراحی و قبلا اموزش لازم را دیده بودن، مانند فیلم های امریکایی، بنظرم تمامی افراد مشکوکی که در عرض یکماه قبل از بانک و اطراف بازدید بعمل اوردند، دستگیر و بازجویی شوند، ب من اختیار بدن من واقعا می تونم کمک کنم
  • منا IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    15 2
    صد در صد دست عوامل بانک در این سرقت دخیل بوده همون روز اول ک خبر خوندم فهمیدم سرقت مشکوک بوده
  • رهگذر FR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    5 5
    کار کار آمریکاست
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    8 0
    افرادی تو بانک تواین کار دست داشته ...خوبه هیچی واسه ازدست دادن نداریم حداقل خیالمون ازاین بابت راحته
  • US ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    8 1
    خیلی از مالباخته ها از این فرصت استفاده می‌کنند و موجودی امانت ها را چند برابر اعلام میکنند
  • Hojjat IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    7 0
    ای بابا سخت نگیرید اینجا فقط صد سال اولش سخته....
  • علی IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    11 0
    عامل اصلی رییس شعبه است
  • محسن IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    9 0
    از مشکوک مشکوک تره حالا بیایدثابت کنید واقعا اینقدر پول و طلا توش داشتید.کسانی هم که بیش از ده هزار دولار عرض داشتن نمیتونن اعلام کنن چون بیش از این مبلغ داشته باشی جرم مرتکب شدی و مجازاتش از خود مبلغ بالاتر و سخت تره.
  • شهروند IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    12 0
    دست داشتن کارمندان کاملث محرز است نشون ب اون نشون ک رییس بانک نسبت به هشدار آلارم سرقت که بصورت پیامک به وی می امده بی توجه بوده.کلماتی همچون قصور و اهمال همه کشکه