باوجود اعلام تحریم‌های غرب و تلاش برای منحرف کردن واردات نفت خود از مسکو، ولادیمیر پوتین تاکید کرد که آنها تا چندین سال قادر به قطع وابستگی کامل نفت و گاز روسیه نخواهند بود.

پوتین

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس‌جمهوری روسیه پس از شرکت در نمایشگاهی در مسکو این اظهارات را بیان کرد.

او افزود که هیچ کس نمی‌داند در آن زمان چه اتفاقی می‌تواند رخ دهد، بنابراین تجارت روسیه مطمئنا بر روی چاه‌های نفت خود بتن‌ریزی نخواهد کرد.

اظهارات پوتین چند روز پس از آن مطرح می‌شود که یک مقام آمریکایی اعتراف کرد، سود روسیه در زمینه انرژی ممکن است در حال حاضر بیشتر از قبل از جنگ باشد.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا با ممنوعیت واردات نفت روسیه موافقت کرده بودند و تحریم‌های تشدید کننده‌ای را برای مجازات این کشور به دلیل حمله به اوکراین اعمال کردند.

در حالی که این حرکت‌ها به تجارت جهانی سوخت‌های فسیلی روسیه ضربه‌ای وارد آورد، اما به افزایش قیمت‌های جهانی نفت و گاز نیز کمک کرد.

اتحادیه اروپا در حال حاضر حدود ۴۰ درصد گاز خود را از روسیه وارد می‌کند. این اتحادیه متعهد شده است که تا پایان سال ۲۰۲۲ وابستگی خود به نفت روسیه را ۹۰ درصد کاهش دهد، اما تاکنون هیچ تعهدی در مورد گاز صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

پوتین با اشاره به اینکه مشکلات عرضه منجر به افزایش قیمت جهانی نفت و گاز شده است، گفت که سود شرکت‌های روسی ممکن است در ماه‌های اخیر افزایش یافته باشد.

پوتین به گروهی از کارآفرینان جوان گفت: «حجم نفت در بازار جهانی در حال کاهش بوده که متعاقب آن قیمت‌ها و سود شرکت‌ها در حال افزایش است.»

کد خبر 682277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha