همشهری آنلاین: یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه 23 آبان در بیانیه‌ای ربوده شدن دیپلمات ایرانی در پیشاور را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، حشمت الله عطار زاده نیاکی؛ کارشناس بخش اقتصادی سر کنسولگری ایران در پیشاور ساعت 8 صبح امروز (به وقت محلی) در حالی که با خودروی اداری از ناحیه حیات آباد به سمت کنسولگری حرکت می کرد از سوی افراد مسلح ناشناس هدف حمله مسلحانه قرار گرفته و ضمن کشته شدن راننده محلی؛ وی نیز به نقطه نامعلومی منتقل شد.

یوسف رضا گیلانی در این بیانیه تاکید کرده که دولت پاکستان تمام اقدامات لازم را برای پیگیری این حادثه و روشن شدن وضعیت دیپلمات ربوده شده انجام خواهد داد.

وی با اظهار نگرانی جدی از ربوده شدن دیپلمات ایرانی؛ با صدور دستور فوری به دولت ایالتی سرحد ؛ رسیدگی به این پرونده را خواستار شد.

گفتنی است شاهدان این حادثه گفته اند که صبح امروز سه مرد مسلح با متوقف کردن خودوری حامل عطار زاده ؛ ضمن کشتن راننده محلی ؛ وی را با خودرویی دیگر به نقطه نامعلومی انتقال دادند.

هنوز هیچ گروهی بطور رسمی مسوولیت این آدم ربایی را بر عهده نگرفته است.

ماشا الله شاکری سفیر کشورمان در پاکستان نیز درگفت و گو با ایرنا تاکید کرد که سفارت ایران از ابتدای وقوع این حادثه با مقام های این کشور برای شناسایی ربایندگان ودر نهایت آزادی فوری عطارزاده در حال گفت وگو بوده و تلاش می کند تا پاسخ مناسب و روشنی را دریافت کند.

وی افزود: ما امیدواریم در اسرع وقت با همکاری دولت پاکستان وضعیت این دیپلمات ایرانی روشن شود.

شاکری تاکید کرد که بر اساس کنوانسیون وین ناظر بر مصونیت سیاسی دیپلماتها؛ دولت اسلام آباد مسوول حفظ امنیت دیپلمانهای ایرانی است.

کد خبر 68249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز