به گزارش همشهری آنلاین، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو در مورد علت اختلال در سرویسدهی خط ۵ مترو گفت: دقت داشته باشید که خط ۵ متروی تهران، اولین خط مترو است که افتتاح شده و به دلیل قدیمی بودن ناوگانش فرسوده است.
او با بیان اینکه قطارها در خط ۵ مترو از کابل بالاسری برق میگیرند، اظهار کرد: به علت فرسودگی در ساعت ۴ صبح امروز قبل از آغاز فعالیت خط، کارشناسان متوجه مشکل فنی و پارگی سیم در حوالی ایستگاه متروی گرمدره میشوند. متخصصان مترو از ساعات ابتدایی صبح تلاش کردند که این مشکل فنی را برطرف کنند، تا ساعت ۸ صبح این مشکل حل شد و هم اکنون تردد قطارها عادی است و صرفا قطار در ایستگاه گرمدره توقف ندارد.
شایسته اضافه کرد: البته با هماهنگی های بعمل آمده در ایستگاه وردآورد اتوبوس برای جابه جایی مسافران مهیا شد.
او در مورد برنامههای مترو برای حل مشکلات فنی خط ۵ اظهار کرد: در گذشته سیستم ریلی خط ۵ بهبود یافت، اما در مورد بهبود برق بالاسری در سال ۱۳۹۷ قراردادی منعقد شد اما این قرارداد بدلیل افزایش قیمت ارزان در آن زمان اجرایی نشد.
براساس گفته شایسته اصل« رقم این قرارداد از حدود ۱۵ میلیارد تومان اولیه به حدود ۹۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، از آذرماه ۱۴۰۰ حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر این خط برای اولینبار توسط مپنا بهسازی شده است که امیدوار هستیم با هماهنگیهای بعمل آمده شاهد اتمام این پروژه توسط شرکت مپنا ریلی باشیم.»
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو اضافه کرد: در حال مذاکره با مدیران شرکت مپنا هستیم که با توجه به اعداد و ارقام اعلامی برای بهسازی برق بالاسری مترو در خط ۵ اقداماتی انجام شود که در حال بررسی این موضوع هستند.
براساس اعلام شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه صبح امروز قطارهای اعزامی از سمت ایستگاه تهران(صادقیه) تا ایستگاه وردآورد مسافران را جابجا میکردند اما از این ایستگاه تا ایستگاه گلشهر اعزامها همراه با کندی و تاخیر انجام میشد که اکنون مشکل برطرف شده است.
نظر شما