همشهری آنلاین: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل ادعای همتای آمریکایی خود در نشست شورای امنیت در خصوص عراق را رد کرد و گفت تهران همواره هرگونه خشونت و تروریسم در عراق را محکوم کرده و کاملا از تلاش‌های دولت عراق برای ایجاد ثبات و بازسازی آن کشور حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمد خزاعی روز جمعه 14 نوامبر در نامه اعتراضی خود به رئیس شورای امنیت که به سرعت به عنوان سند این شورا منتشر شد، گفت که اظهارات زلمی خلیل زاد علیه ایران بی پایه و اساس است.

وی در این نامه با اشاره به اظهارات خلیلزاد، سفیر آمریکا، که ساعتی قبل از آن در جلسه شورای امنیت پیرامون عراق ادعاهائی مخدوش و واهی نسبت به کشورمان ایراد کرده بود، تصریح کرد: اکنون دیگر غیر منتظره و تعجب آور نیست که امریکا با هدف انحراف توجه جامعه بین المللی از شکست سیاست‌های غلط خود در عراق اقدام به انتشار اتهامات بی پایه و اساس علیه سایرین می‌نماید.

در ادامه این نامه با تاکید بر تکراری و غیر مستند بودن این ادعاها آمده است که آمریکا بر خلاف ادعای مذکور هیچگاه کمترین سندی برای اثبات ادعاهای بی اساس مزبور ارائه نکرده است.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرده است: ایران همواره قویا هرگونه خشونت و تروریسم در عراق را محکوم نموده و کاملا از تلاش‌های دولت عراق برای ایجاد ثبات و بازسازی آن کشور حمایت بعمل می آورد و متاسفانه آمریکا در حالی این ادعای بی پایه و اساس را مطرح می‌کند که ایران خود قربانی اقدامات تروریستی گروهکی جنایتکار بوده است که هنوز در عراق و تحت حمایت غیر قابل قبول امریکا است.

کد خبر 68335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز