مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری با آسیب شناسی این حوزه در سال‌های گذشته ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری برای شهر تهران شناسایی کرده است.

تهران - تهرون - طهران - طهرون

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی شریفیان در نشست خبری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران ادامه داد: نخستین همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران در این دوره مدیریت شهری روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می‌شود.

او افزود: در این دوره مدیریت شهری با توجه به بررسی‌ها و آسیب شناسی‌هایی که انجام شد بر این اساس که بیش از ۱۵ سال در شهرداری تهران تجربه انجام کارهای مشارکتی، سرمایه پذیری و مشارکتی وجود داشته است. که در طول این سال‌ها در این حوزه هم دستاوردهای خوب و هم تجربه های ناموفقی وجود داشته است. در این دوره با توجه به آسیب شناسی موضوعات قابل طرح در این حوزه نظام جدید سرمایه پذیری ومشارکت در شهرداری تهران تدوین شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران ادامه داد: این نظام دارای ۶ گام مهم شامل شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرداری تهران، تهیه بسته های سرمایه گذاری، بازاریابی، عقد قراردادهای مشارکتی، نظارت و واگذاری است.

بخشی از مهمترین محورهای سخنان مهدی شریفیان به شرح زیر است:

  • در حال حاضربیش از۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده که این عدد تا زمان  برگزاری همایش با سرعت زیاد در حال افزایش است.
  •  بعد از شناسایی این فرصت‌ها که شامل سه بخش مطالعات سرمایه گذاری، مجوزها و مشوق هاست، بسته‌های سرمایه گذاری تدوین می شود.
  • در همایشی که به زودی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، قرار است در گام نخست فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران معرفی شود. گام دوم این است که با سرمایه گذاران موفق در حوزه مدیریت شهری آشنا شویم و آنها را تشویق به ورود برای اجرای پروژه های شهری کنیم. ضمن اینکه  ارتباط با مجامع علمی گام سوم این همایش به حساب می آید.
  • همایش مذکور فضای مناسبی برای توانمند سازی بخش‌های مختلفی که تمایل دارند در پروژه‌های مدیریت شهری پایتخت مشارکت کنند ایجاد می‌شود و در نهایت منجر به پیشنهاداتی می‌شود که  سرمایه گذاران درباره فرصت‌های سرمایه گذاری در شهر تهران ارائه می‌دهند.
  • حوزه‌های فرهنگی، کسب و کار و درآمد پایدار، گردشگری و تفریحات در شهر، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری، محیط زیست و مدیریت پسماند شهر تهران، عمران و پروژه‌های زیرساخت، خدمات شهری و شهر هوشمند از جمله حوزه هایی است که فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران معرفی می‌شود.
  • تورهای گردشگری برای سرمایه گذاران در کنار همایش برگزار می‌شود. این تورها با موضوع بازدید از پروژه های سرمایه گذاری شده در سال های گذشته و همچنین فرصت های سرمایه گذاری اکنون شهر تهران به اجرا در می‌آید.
  • فرصت های سرمایه گذاری در شهر تهران موضوعات تفریحی و ایجاد شهربازی در شهر تا فضاهای خدماتی، پارک های آبی و شهربازی های مدرن را شامل می‌شود.
  • در حوزه ترافیک از تاکسی های اشتراکی تا موضوعاتی که می تواند به حمل و نقل پاک در شهر تهران کمک کند، مطرح است چند جانمایی ساخت هتل در شهر تهران و افزایش سرانه های خدمات شهری نیز از دیگر  موضوعاتی است که به عنوان فرصت سرمایه گذاری در شهر تهران طراحی شده است.
  • چندین پروژه بزرگ سرمایه گذاری در حوزه پسماند شهر تهران برای ارائه در این همایش در نظر گرفته شده که با اجرای این  پروژه ها فرآیند مدیریت پسماند از تفکیک گرفته تا بازیافت به طور کلی در پایتخت متحول می شود.
  • در موضوع پارکینگ سازی فرصت هایی برای سرمایه گذاری مطرح شده است و همچنین با توجه به رویکرد شهرداری تهران به ساخت مسکن های استطاعت پذیر ما نیز در این حوزه پیشنهاد انبوه سازی در مسکن را نیز مطرح کرده است.
  • هماهنگی با اتاق های همکاری مشترک ایران و چین، ایران و عراق و ایران و امارات انجام شده است تا سرمایه گذارانی که تمایل به مشارکت دارند، به این همایش دعوت شوند.
  • شهردارانی که با تهران خواهر خوانده هستند، نیز در این همایش حضور دارند.
  • در حال حاضر موضوع ساخت مسکن های استطاعت پذیر در قرارگاه مسکن شهرداری تهران در حال پیگیری است. ما با شناسایی  فرصت های جذب سرمایه گذار به عنوان همکار در کنار قرارگاه قرار داریم.

کد خبر 683397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha