سبزپرس: یکی از اتباع کویت که هر ساله برای شکار هوبره به استان خوزستان سفر می‌کند، امسال بار دیگر با هوبره‌های شکار شده توسط ماموران گارد محیط‌زیست خوزستان دستگیر شد

به گزارش سبز پرس ، این فرد که یکی از متخلفان سابقه‌دار در شکار و قاچاق حیات وحش ایران است، امسال برای هشتمین سال پیاپی به همراه راهنمایان ایرانی‌اش با 7 هوبره شکار شده، توسط ماموران گارد محیط‌زیست خوزستان دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد.

این در حالی است که او هر ساله توسط ماموران محیط‌زیست با تعداد قابل توجهی از گونه کمیاب هوبره دستگیر می شود و دادگاه نیز هر بار وی را به پرداخت جریمه نقدی محکوم می کند.

دلاور نجفی، معاون محیط طبیعی سازمان محیط‌زیست در گفت‌وگو با سبز پرس با تایید خبر دستگیری این فرد در خوزستان گفت : دادگاه رسیدگی به اتهامات این تبعه کویتی که متهم به قاچاق و شکار پرندگان کمیاب ایران  است، امروز برگزار می‌شود. 

وی با انتقاد از دستگاه قضائی در نحوه برخورد با جرایم این تبعه کویتی که هرساله دستگیر و بعد هم با پرداخت جریمه آزاد می شود تامجددا به کار خود ادامه دهد، افزود: تعلل دستگاه قضائی در خصوص نحوه مجازات این تبعه کویتی قابل پذیرش نیست.

این گزارش می‌افزاید: شنیده‌ها حاکی است که هم اکنون این شکارچی سابقه دار کویتی ، 10 روز است که در بازداشت به سر می برد و امروز جلسه رسیدگی به جرایم وی در خوزستان تشکیل می‌شود.

هوبره یکی از پرنده های کمیاب و در خطر انقراض ایران با جثه‌ای بزرگ است که اغلب در مراتع صاف و تپه ماهورها زیست می‌کند.

این پرنده همیشه مورد توجه شیوخ عرب بوده و هر‌ساله شیوخ عرب از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران می آیند و اقدام به صید و شکار این پرنده می‌کنند

کد خبر 68420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز